5 урока от практиката на най-добрите стартъп компании

 

Компаниите желаят и имат нужда от повече иновативни идеи, за да реализират печалби.

Според проучване на Главения изпълнителен директор на PWC над 55% от Главните изпълнителни директори вярват, че бизнесът трябва да положи повече усилия, за да се измери влиянието и стойността на иновациите. Над 81% от Директорите смятат, че техните организации не знаят как да бъдат иновативни. 

Основният двигател на стартъп компаниите е иновацията.  

Стартъп компаниите виждат света по различен начин и се развиват с бързи темпове. Те идентифицират пропуски,  създават нови пазари и изграждат мост между различните индустриите и новите идеи. Но тайната съставка не е само в новата идея, но и в нейния мащаб. 
 

Тук са петте урока за успешен  бизнес, на които стартъп компании могат ни да научат всеки от нас. Те са базирани на работата с над 10 хиляди стартъп компании от над 87 държави.

 
1. Обръщайте голямо внимание на обратната връзка на клиента си
Да, всички казват това, но най-добрите стартъп компании наистина го правят. В големите корпорации директорите прекарват по-малко от 17% с клиентите си  заради натовареността им с други задължения.  Не можеш да бъдеш иновативен без истински да разбираш клиента си. И знаете ли какво? Много „стартъп“-и започват да се държат като зверове, като суха стартъп машина, след като финансирането по “А“ сериите бъде завършено. Най-добрите Основатели обсебват своя клиент и неговите нужди, като сами правят това. Те вече си представят съществуващите пропуски и как да им добавят стойност. Ако вашата организация не измисля нещо иновативно, което да отговаря на нуждите на клиента, тогава проучете обратна връзка на клиентите си, за да определите  дали наистина посрещате клиентските нужди. 
 
 
2. Изграждайте Екосистема
В наши дни светът е движен от мрежи (networks),  включително и от професионални мрежи от контакти. Изграждането на екосистема около вашите решения е изключително важно. Точно това направи Uber със своите шофьори, както и Tesla като създадоха сектор в индустрията си, като произвеждат електрически автомобили. Най-добрият от най- добрите партньори и дялове. Те не се опитват да движат нещата сами. Джули Миър, Главният изпълнителен директор на Adriane Capital, казва, че следващият етап за успех в предприемачеството ще бъде изпълнен от този, който може да разбере икономическата екосистема. Изграждате ли екосистема? Ако не, защо?
 
3. Наемете скалируем екип
Най-добрите Основатели приемат успеха и назначават хора, които могат да подпомагат този успех. Проницателността към хората е печеливш ход. Не просто назначаването на талант, а на такъв, който може да се развива. Повечето стартъп компании търсят да намерят задълбочени умения. Вместо да наемат по-общи специалисти, те направо се насочват към таланти, които преди са правили нещо подобно и ги набелязват за разрастване и развитие на бизнеса.  Просто проверете свободните позиции за любимата ви разрастваща се компания. Дали те назначават за днешното си или утрешно разрастване? 
 
4. Баланс между сляпата вяра и фалшивата надежда
На скорошна конференция чух аналогия за успешните стартъп компании в песента на Foo Fighters- Congregation. В текста се казва: „баланс между сляпата вяра и фалшивата надежда“. Успешните стартъп компании балансират между сляпата вяра,  като полагат усилия да напредват и фалшива надежда, което означава да са способни да приемат и да се променят на базата на валидна обратна връзка от клиент. Това умение се изисква от най-добрите сред най- добрите. Имате ли го? Способността да балансирате между сляпата вяра и фалшива надежда.
 
5. Опорната точка
Да, казах го и обичам този термин. Повечето стартъп компании започват с една идеология, която се променя. В света на стартъп компаниите тя е позната като опорната точка! Техният бизнес модел не работи по план, затова трябва да бъдат открити нови модели за разрастване. LinkedIn е напълно различен от първоначалната визия. Този факт кара различните видове инвеститори да залагат повече на Основателя отколкото на идеята. Способни ли сте да се промените бързо,  да мотивирате екипа да се трансформира? Можете ли да преосмислите своите активи и таланти? Трябва да изучите изкуството на опорната точка, за да бъдете успешни. 
 
 
Биография на автора: Санди Картър е основателка и Изпълнителен директор на Silicon-Blitz. Фирмата е фокусирана върху това да помага на компании с иновация чрез дигитална екосистема, технологии като AI и IoT и познателното разнообразие. Тя е един от водещите пионери в дигиталната бизнес революция и e била движещата сила в иновацията на IBM за последното десетилетие. Санди е международен говорител, презентирала в 80+ държави и автор в 3 бестселър, включително „Новият език на бизнеса“, „Новият език на маркетинга“ и “Бъди смел”, която е преведена на 9 езика. 
Послание на автора: Да бъдеш предприемач е пътешествие, което изисква кураж. Обичам да помагам на стартъп компаниите, докато вървят към техния успех и изучават тези 5 елемента. Ако желаете можете да споделете с мен Вашите стартъп уроци!

Източник: http://www.myfrugalbusiness.com/2016/11/lessons-learned-best-startups.html?m=1   

 
 
e-max.it: your social media marketing partner