Как управлението на бизнес процесите функционира като GPS – първа част

 

Хората успяваха да се придвижват преди изобретяването на GPS-а. По време на пътуването имаха яснa представа за маршрута, но като цяло нямаха представа колко време ще им отнеме дадено пътуване и използваха карти - неизяснени източници на данни с неограничени възможности. Ако вие бяхте на почивка, едно пътуване с карта добавяше щипка приключение и възможност за нови открития.

После изобретиха GPS, последвано от Waze, и сега нещо толкова рутинно като пътуването до работа е оптимизирано. Просто задавате на GPS-а дестинацията (или цел) и той бързо може да моделира всички опции въз основа на масивен набор от данни, за да ви покаже оптималния маршрут, по който да стигнете до вашата дестинация за най-кратко време. Всеки проект с Изкуствен Интелект (ИИ), по който организацията ви работи, се нуждае от едни и същи неща: много данни (картата в този пример) и ясен процес (целта в GPS). Започнете ли проект с ИИ без тези неща е най-вероятно да инвестирате доста ресурси и време без значителна възвръщаемост. Бизнес еквивалентът на това е да стигнете прашен задънен път в Западен Тексас, чудейки се какво се е объркало.

 

Тайното оръжие: управлението на бизнес процесите като GPS

Управлението на бизнес процесите (УБП) и работния процес са слаби места при повечето приложения, особено ако вашият работен процес или клиентският опит пресичат множество приложения. Това е още по-болезнено от клауд стратегията за ключови пазарни лидери в категории като CRM (customer relationship management) - УВК (управление на връзките с клиенти). УВК е чудесен пример, тъй като функциите за автоматизация на управлението на процесите обикновено са ограничени, след като са добавени към основната платформа като нейно допълнение. Ясно е защо процесът не е толкова приятен, колкото характеристиките, които се използват в случаи с ИИ. Според Gartner УВК е пазар на стойност 26 млрд. долара, докато този на УБП е по-близо до 7 млрд. долара, според Research and Markets.

Това доведе до криза на идентичността на пазара на приложения за процеси, като почти всеки продавач на технологии за УБП изостави термина за нещо като "цифрова трансформация". Например, Appian е призната от Forrester като лидер в УБП и сега твърди, че е платформа за цифрова трансформация. Независимо от това, стойността на технологията за автоматизация на процеси е масивна и е засенчена от терминологията на цифровата трансформация. Придържайки се към метафората, вашият УВК е картата (много данни) и УБП е GPS, насочвайки потребителя от точка към точка, като придвижва нещата напред.

Очаквайте продължение.

 

Автор: Matthew Tharp, Chief evangelist в bpm'online. Той е фокусиран върху точката на пресичане на човешкото поведение и технологиите. Има страст към технологиите, които работят за нас.

 

Източник

e-max.it: your social media marketing partner