Какво е ФинТех и как се развива? - втора част

 

Първа част

Нов свят на регулации

След финансовата криза през 2007-2009 г. регулаторните органи станаха жертва на по-големите играчи в сектора на финансовите услуги. Така те позволиха на по-малките и по-гъвкави фирми и стартъпи да се сдобият с по-голяма сила. Например, Законът за реформата и защитата на потребителите на Dodd-Frank на Уол стрийт от 2010 г. създаде редица нови Агенции за надзор. Той представлява най-големият набор от регулаторни надзорни промени в сектора на финансовите услуги след Голямата депресия.

 

Компаниите, които предоставят интеграционни технологии, услуги, данни и анализи на банките, отбелязаха значително увеличение в използването на хостваните от тях услуги. Това  отбеляза д-р Джейсън Делеев, вицепрезидент на Piper Jaffray, фирма за финансови и бизнес услуги.

Пазарът на финансови услуги насочи вниманието си към разработването на нови продукти и услуги, след като похарчи много време и пари, за да се съобрази с новия регулаторен пейзаж. В някои случаи банките сами разработват технологиите.  Делеев посочи, че е по-лесно да се възлага изработването на технологични решения за електронни плащания на клиентите, вместо да се изграждат вътрешни такива. Онлайн платформите за обслужване на ипотечни кредити отбелязаха скок в приемането от страна на банките на обработка на клиентски сметки.

"Банките се занимават с повече регулаторни въпроси, свързани с обслужването на ипотеки. За тях става все по-скъпо сами да направят вътрешна система", отбеляза Делеев. "Мисля, че това е помогнало на банките да се насочат повече към решения, възложени на външни изпълнители. Това се случва основно заради разходите и намаления регулаторен риск, свързан с опитите да управляват собствените си вътрешни системи".

 

С нарастването на интереса към системите за услуги, технологията стана по-стабилна, което позволи още по-голямото ѝ разпространение, добави Делеев.

 

Бумът в електронната търговия създаде здравословна екосистема от стартиращи доставчици на технологии за финансовите услуги, търговията на дребно и други. Бидейки предпазливи, банките бързо усвояват технология, която може да създаде нови приходи или да доведе до ефективност. Така че те интегрират нови технологии, като например плащания от тип "peer-to-peer".

През последното десетилетие екосистемата на доставчиците на ФинТех е нараснала от няколко ключови участника до повече от 10 000 компании, според Пискини. Това създаде нова услуга от "Делойт", известна като управление на връзките с екосистемите или ERM.

 

"Начинът, по който управлявате 10 000 доставчици, е напълно различен от начина, по който управлявате 10 технологични партньори", каза Пискини. "Това е голямо предизвикателство за големите организации: как да управляват екосистемата си от 10 000 доставчици спрямо 10-те взаимоотношения, които вече са имали. Тук не става въпрос за технология, а за иновация – как мога да създам екосистема, която е много по-фрагментирана от преди?

 

Банките като доставчици на технологии

Банките също са станали доставчици на технологии, които се конкурират с компании като PayPal или Square. Понякога си сътрудничат при пускането на споделени платформи, за да се даде шанс на услугите. Например, по-рано тази година Early Warning Services LLC. – технологичен доставчик, собственост на Bank of America, BB & T, Capital One, JPMorgan Chase и Wells Fargo – пусна на пазара новата си услуга за лични плащания - Zelle. Платформата за услуги се очаква да бъде подкрепена от повече от 30 банки през тази година. Тя ще позволи на 86 милиона клиенти на мобилни банки в САЩ да изпращат и получават плащания като алтернатива на парите в брой и чековете.

 

"Така че сега ФинТех, която промени банковата индустрия, сега търпи промяна от самата банкова индустрия, което е интересен обрат", каза Пискини. 

 

Източник: www.computerworld.com

e-max.it: your social media marketing partner