Corporate Intrapreneurship Event
Категория: Препоръчани

Corporate Intrapreneurship Event

„Устойчивост се постига с постоянство във времето и с честен подход към партньорите ”

Интервю с  Деница Димитрова, СЕО на  Инвестор.БГ АД  и Търговски директор на Bloomberg TV Bulgaria.


Медийна група Investor е една от водещите компании на българския онлайн пазар. В портфейла ѝ попадат петнадесет медийни проекта, покриващи ключови сегменти сред потребителите на Интернет. Флагман е сайтът за бизнес и финансова информация Investor.bg, който е и първият продукт на дружеството.
От юли 2013 г. Investor.bg започва да излъчва видео съдържание от Bloomberg Television по силата на споразумение между Bulgaria ON AIR и световния гигант в областта на финансовата информация.
Част от журналистите на Investor.bg започват да правят авторски предавания в Bulgaria ON AIR, като синергията между телевизия и интернет се развива допълнително и още по-успешно със старта на бизнес канала Bloomberg TV Bulgaria през октомври 2015 г.


Каква е Вашата история - разкажете с няколко изречения за себе си – Коя е Деница Димитрова?


Аз съм най-обикновен човек, отговорен към семейството и работата си.  Имам доста позитивно мислене, трудно се отчайвам и не се отказвам лесно. Срещайки трудности вярвам, че с влагането на необходимите усилия  нещата ще се подредят така, както трябва. Вярвам, че негативното мислене не е продуктивно. Ако не вярваш в успеха, няма как да те сполети.
Професионалната ми история е свързана почти изцяло с медиите. След  Атика Медия, естествена крачка в професионалното ми развитие бе преминаването в по-голяма компания. Тази година Инвестор. БГ отбеляза своята 15 годишнина и аз вярвам, че онлайн медиите са бъдещето, особено в синергия с телевизията.

Защо медии? Защо интернет? С какво Ви привлече този свят, как стартирахте кариерата си?


Стартирането на кариерата ми в областта на медиите беше случайно. Това се оказа много интересна сфера, един шарен свят, изпълнен с много контакти с интересни хора, от които можеш да учиш. Живеейки в този свят си винаги информиран за всичко, което се случва и имаш силата да влияеш и променяш. Онлайн медийната група на Инвестор.БГ притежава богата гама от сайтове и това ми дава възможност да работя в най-различни посоки – здраве, новини, икономика, спорт, недвижими имоти, лайфстайл.  Сега пред мен е новото предизвикателство – Bloomberg TV Bulgaria.

Споделете за изненадите и предизвикателствата в бизнеса – кои са оставили следа у Вас?

Предизвикателство е да си винаги в крачка с новостите, дори да ги изпреварваш, да предвиждаш момента и да го сграбчиш. Бизнесът е изключително динамичен – всеки ден се случва нещо ново. Не случайно Investor.bg се е наложил, защото преди 15 години, когато е възникнал капиталовият пазар, е имало много измами, не е имало ясна и прозрачна информация как се развива пазарът, каква е реалната ситуация. Тогава идва сайтът Investor.bg, който прави финансовата информация достъпна и прозрачнаи до днес  остава водещ в сегмента си.  Много сериозно предизвикателство за медийния бизнес беше финансовата криза, както и увеличаващата се конкуренция, особено сред онлайн медиите.

Кое е тайното Ви оръжие за успех?

Подхождам открито и честно. Не лъжа никого, защото успех, постигнат с лъжа, е само кратксрочна заблуда за добри постижения. За да се задържим на високата си позиция на пазара, се стремим да сме първи, да сме честни с аудиторията, за да можем да изградим доверие и да го задържим. Честността и лоялността в партньорските взаимоотношения са също задължителни и вървят ръка за ръка.

Какви грешки допуснахте през годините и на какво Ви научиха те?

Може би предоверяването в другите е грешка, която съм допускала във времето. Подхождайки честно и откровено към околните, очаквам и към мен да подхождат така, което не винаги се случва. Научих се да бъда по-мнителна, за добро или лошо.

Коя е Вашата житейска цел? Какво правите, за да я постигнете?

Не мога да кажа, че имам само една цел. Всеки нов ден поставя пред мен нови актуални цели:  да успея да опазя децата здрави, да постигна заедно с екипа си тримесечния таргет на компанията, да имам повече време за семейството си, да отделя време за пътешествие и т.н.

Какъв според Вас трябва да бъде един лидер и мениджър?  

Вярвам, че лидерът трябва да е честен с хората в екипа си; да се вълнува заедно с тях, да пада и да става с тях; да умее да ги мотивира и да ги ангажира емоционално с проектите, за да ги почувстват като своя лична мисия;  

Кое е зрънцето, което търсите в кандидатите за работа във Вашия екип?

Следя за искрата в очите, желанието им да научат нещо ново, прямотата, доброто възпитание, вътрешния огън. Професионалната компетентност се подразбира, тя е задължителна.

Търсите ли нещо от себе си в тях? Какво?

Не, не искам да ги сравнявам със себе си изобщо. По-скоро търся с какво могат да ме допълват.  Всеки е уникален и различен и това прави един екип добър и шарен, допълва красотата на палитрата.

Разкажете ни за предизвикателството да си дама в СЕО средата – какво направихте, за да си извоювате доверието и позицията, от какво се отказахте?

Няма нужда да делим хората по пол, а на това дали са професионалисти или не. И от двата пола има примери, както за добри професионалисти, така и за лоши. Нищо специално не съм правила , за да си извоювам позицията. Всъщност никога не съм си поставяла за цел да воювам за позиции.  Не позициите са важни, а какво правиш. Единственото, от което съм се лишила, е повече време, прекарано с децата ми, със семейстовто, но това не е резултат от заеманата от мен позиция, а от това, че обичам работата си. Всеки, който подхожда наистина отговорно и с душа към работата си, се лишава от нещо друго в същото време.

Кое Ви вдъхновява и мотивира в работата? А в живота?

Всяка добре свършена работа ме мотивира за следващата. Вдъхновяват ме новостите и предизвикателствата, хората, с които работя, проектите, когато те са истински значими. В сектора, в който работя, имаме шанса да правим много неща за първи път и така да помагаме на развитието на цели сектори. Ето например – наградите на Imoti.net в областта на недвижимите имоти - едно признание за компаниите в този сектор, които работят прозрачно и по правилата; стартирането на Investor.bg и ролята му в помощ на капиталовия пазар;  създаването на най-големия Форум за бременност и детско здраве от сайта puls.bg. Стартът на Bloomberg TV Bulgaria буквално даде въжможност на онлайн екипа на Investor.bg да почерпи изключителен опит и ноу-хау от такъв голям бранд и да се развие в телевизонна среда.

В живота ме вдъхновяват децата ми, семейството, всичко красиво, което виждам всеки ден, предизвикателството на търсенето на непокорени лични върхове.
 
Ако имахте възможност, бихте ли променила нещо в професионалното си развитие и какво е то?

Не, не бих променила нищо към момента. Това, което правим в Инвестор.БГи Bloomberg TV Bulgaria ми дава лична възможност непрекъснато да научавам нови неща. Харесва ми, че работя в много конкурентна среда, защото истинската конкуренция ме вдъхновява да измислям непрестанно нови и нови идеи, които да ни държат винаги една крачка пред останалите.

Помага ли Ви в бизнеса житейският опит като жена и майка? Как?

Откакто съм майка, станах много по-организирана, мултифункционална и внимателна. Това се пренася не само в бизнеса, но навсякъде в ежедневието, просто е логична последица от промяната в мен. Опитът ми в отношенията с децата се пренася в тези с членовете на екипа ми – знам, че трябва да съм много внимателна в изказа и поведението си, за да успея да задържа интереса и мотивацията им.

Как прекарвате свободното си време? Имате ли хоби, какво е то и защо?

Свободното си време прекарвам със семейството си, чета книги, спортувампътешествам. Хобито ми е рисуването – учи ме на търпение и допринася за красотата в личния ми свят.

Ако можете да избирате, къде бихте искала да живеете?

Тук в България ми харесва. Тук е моят дом. За кратко бих живяла на различни места, за да имам възможност да опозная други народи, други култури. Япония ми е фаворит в това отношение.

Какъв е Вашия съвет към тези, които бързат да достигнат последното стъпало на  професионалната стълбица?

Няма последно стъпало в професионалната стълбица. Всяко следващо стъпало е нещо ново и интересно. Да си СЕО не е последно стъпало в кариерата. Не намирам стемежа към заемането на определена позиция за здравословен. Професионалните стремежи трябва да са насочени към постигане на определени резултати, а не към заемане на позиции.  

Какво бихте посъветвала хората, които развиват бизнес в България?

Бих ги посъветвала да мислят дългосрочно. Често допускана грешка е да се подхожда към дадена сделка така, все едно компанията ще е на пазара само за „ден“. Мисленето в кратксрочен план убива доста бизнеси. Устойчивост се постига с постоянство във времето и с честен подход спрямо контрагентите.

e-max.it: your social media marketing partner