5 Характерни Черти, които Отличават Изключителните CEO-та

Дори само факта, че сте CEO на истинска, растяща компания, е голямо постижение. Да започнеш проспериращ бизнес е много трудно, така че ако сте успели да отлепите такъв от земята, вие вече сте демонстрирали високи нива на умения и находчивост.

Но кое e това, което позволява на някои лидери да стигнат по-далеч, да построят изключителни компании и да се отличат сред други впечатляващи компании, които управляват Америка и света?

1.Устойчивост

Първото основно умениeе може би най-малко противоречиво – умението да оцеляваш  и да се адаптираш към многото неизбежни промени от живота на един стартиращ и развиващ се бизнес. На AirBnB им отне 1000 дена,за да започне бизнесът им да работи. Представете си ако се бяха отказали на 999-тия ден? Най-добрите CEOта намират начин да копаят още и да продължат, дори когато сякаш всичко изглежда срещу тях.

2. Интегритет

Бихте помислили, че включваме тази черта от морална гледна точка  или затова че искаме да ни помислят за прилични хора. Не. Според много изследователи на темата, нуждата от интегритет е много по-прагматична: „Най добрите CEOта са хора, които умеят да оцеляват. А е много трудно да оцелееш ако имаш скелети в гардероба или се отнасяш с хората по различен начин насаме, от това как го правиш публично.“

3. Недвусмислена страст

Всеки знае, че CEOне е работа за мързеливци и кръшкачи – дори ако сте посредствен в работата си, пак трябва да вложите сериозни усилия, време и енергия. Но най-добрите от най-добрите, не са просто  типичните работохолици, които искат да се хвърлят в каквато работа има за вършене. Наистина изключителните CEO-та са мотивирани да полагат екстремни усилия, подклаждани от страст и силен интерес към специфичния проект, по който работят.

Това се нарича „страст към това което правиш“. Най-добрите CEO-та „обичат толкова много офиса на своя start-up , че рутинно работят по 80 часа на седмица, без да имат усещането, че са работили въобще.“

4. Хитрина

“За разлика от държавните бюрократи, професионалистите, от стартиращите компании, не могат да решават проблеми, като харчат много пари. Постоянният дефицит на този ресурс изисква креативни и пестеливи решения, които често са контра-интуитивни и никога очевидни.“  За да просперира с тези ограничения, един изключителен CEOима нужда от това да бъде хитър в своите преценки. Понякога са необходими дори „улични тарикатски номера“, за да се успее в контекста на прохождаща компания.

5. Дарбата на Бъбривостта

СЕОто прави много от две неща – да взема решения и да убеждава. Може да сте много добър в първото и все пак да не стигнете много далеч, ако не сте добър във второто също. Трябва да можете да убедите различни партньори във вашата визия – от инвеститори до вашите служители. Маркери за изключителен СЕО са  – убедителност, умение да се разказват истории и комуникативни умения.

“CEOто трябва да се справя с различни групи, с конфликтни интереси. Клиентите често искат нещо, което инвеститорите не искат. Един добър CEOе наистинадобър в това да убеждава другите хора защо трябва да се „качат на борда“ , дори да променя тяхното мнение. Те са ясни, стегнати и кратки в техния изказ. Често са подходящи да бъдат цитирани.“

“На всички лидери се налага да дават тежка обратна връзка, да водят трудни разговори, да казват на хората неща, които те не искат да чуят. CEOта, които могат да го правят по начин, по който другия наистина го чува се отличават.“

Източник: www.businessinsider.com