6 ежедневни ритуала на всеки успешен CEO

Автор: Джон Рамптън

Успешните хора се различават от останалите – ако не беше така, всички щяхме да имаме бизнес за милиард долара. И докато всеки успешен CEO ползва свои лични техники и тактики, всички те обикновено имат някои еднакви ежедневни навици.

1. Планират бъдещето – планират много напред

Успешните хора са “календарни нинджи”. Освен че им помага да следят делата си, добрата организация им помага да се предпазват от неочаквани проблеми и да открият баланса между личния и служебния живот.

Карлос Госн, председател и CEO на Renault, планира всичко предварително. Всъщност, опитва се да планира всичко за повече от година напред. Това е било наложително, когато е бил CEO едновременно на Renault and Nissan.

“Знам точно къде ще бъда и какво ще правя през следващите 15 месеца”, казва Госн на Даниел Рот в LinkedIn. “Това не е само за мен, а най-вече за хората, които работят за мен. Така те знаят кога ще съм в Токио, кога ще съм в Париж и кога ще съм в Ню Йорк, така че могат да се организират.”

Същото нещо прави и Робърт Херджавек, CEO на Herjavec Group. “Планирайте колкото се може повече, например за една година напред и дръжте на плана си”, казва той. Херджавек планира графика си за следващата година, като го координира с асистентите си и с училището на децата си, за да е наясно с всички почивни дни и училищни събития.

“Заради това никога не пропускам състезание по плуване. Никога не пропускам училищна пиеса. Никога не съм пропускал нищо”, казва той. “Готов съм да летя от Лос Анджелис до Торонто, за да съм с децата си за един ден. Това е най-хубавото когато имаш собствен бизнес – свободата да контролираш собствения си график и да правиш каквото поискаш.”

Вижте и Джеф Безос, CEO на Amazon. Той е планирал доставки чрез дронове. Това е нещо, което все още е далеч в бъдещето, но инициативата беше обявена още през 2013 година. Изминаха пет години от тогава и днес сме по-близо до това отколкото когато и да било преди.

2. Стават преди всички останали

Бизнес лидерите са добре известни с това, че стават много рано. Едно проучване, което проведох сред организации като Adobe, American Express, AT&T, Boeing, Delta, DHL, Federal Express, GE, Google, HP, John Deere, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Motorola и Twitter показа, че средностатистическият корпоративен лидер става в 6:15.

Аз лично ставам още в 5:15. Може да звучи неприятно, но не съм единственият. Успешните хора като Тим Кук, Ричард Брансън, Мишел Обама, Джак Дорси и CEO-то на Xerox Урсула Бърн също са ранобудни – и за това има добра причина.

По това време повечето хора все още спят, което означава, че ще имате известно време, в което да четете, да пишете, да размишлявате, да медитирате, да се упражнявате, да изчистите входящата си пощенска кутия и да прегледате графика си, без да има кой да ви притеснява. Това е отличен старт на един успешен ден.

Прочетете още: От колко сън се нуждае успешният CEO в CEO Club Bulgaria

3. Работят по проекти, които харесват

Според още едно изследване, което проведох, най-успешните лидери и изпълнителни директори отделят средно по 45 минути всеки ден на лични проекти или задачи, които са важни за тях.

Джош Рийвс, съосновател и CEO на Gusto, отделя по 30 минути в градината си всяка сутрин, защото това му позволява да “изчисти съзнанието си”. Джеф Чапин, съосновател на Casper излиза на разходка с кучето си. Стивън Гилет, бивш CIO на Starbucks и CEO на Chronicle предлага да се играят различни игри, за да се подобрят лидерските умения и уменията за разрешаване на проблеми.

Без значение дали работите по книгата, която винаги сте искали да напишете или се занимавате с друго хоби, успешните хора винаги успяват да отделят време за да се освободят от напрежението. Това намалява стреса, изчиства умовете им и възстановява енергията.

Прочетете още: 7 изненадващи хобита, които ще ви направят по-добър CEO в CEO Club Bulgaria

4. Вършат неотложната работа сутринта

Говори се, че Марк Твен е дал следния съвет: “Изяж една жива жаба веднага, след като се събудиш и нищо по-гадно няма да ти се случи през деня”.
Дори и този цитат да е апокрифен, всъщност е много верен.

Проучвания са доказали, че умът ни е най-остър през първите няколко часа след събуждането. По тази причина успешните хора насочват фокуса си към най-важните проекти рано сутринта. За някои от тях това буквално е първата работа, след като се събуят. Така задачата ще бъде свършена, преди да започнат да изникват разсейващи фактори.

5. Редовно проверяват имейла си

В канадския университет Карлтън са открили, че почти всеки човек прекарва около 11.7 часа седмично, за да чете и пише имейли на работа. Още 5.3 часа отиват за това у дома. Само си помислете колко време му трябва на средностатистическия CEO да изчисти входящата си кутия.

За да не бъдат претоварени, някои CEO-та са открили хитри начини да следят пощенските си кутии. Някои отделят по 20-30 минути няколко пъти дневно, за да прочетат имейлите си. Брад Смит, CEO на Intuit е приел подход “прочети, действай, архивирай или изтрий), което значи, че не трябва да “докосва” нещо повече от веднъж. Освен това ангажира по един час за срещите си, но ги довършва само за 45 минути. Останалите 15 минути използва, за да прегледа пощенската си кутия.

Друга тактика е тази на Тони Сих, CEO на Zappos, която той е нарекъл “Вчерашна кутия” (Yesterbox). Идеята е, че “всеки ден списъкът за вършене са писмата от вчера, а не тези от днес”.

6. Правят списъци

Хората, включително CEO-тата на компании за милиарди долари, обичат списъците, защото списъците внасят ред в хаоса. Например Кенет Ченаулт, бившият CEO на American Express, обикновено е записвал трите неща, които е искал да постигне на следващия ден. Списъците подобряват паметта, освобождават ни от стреса, и ни помагат да се фокусираме. И най-хубавото е, че ни помагат да не отлагаме нещата твърде дълго.

Браян Чешки, съосновател и CEO на Airbnb, сподели опита си в правене на списъци. Той започва с дълъг списък на всичко, което иска да постигне през деня. След това групира подобните задачи и си задава въпроса “Какво действие ще разреши всички тези проблеми?” за всяка група.
След това Чешки прави ново групиране и минава през същия процес, докато не съкрати списъка до само няколко задачи и приоритети.

“Ако сте започнали със списък от 20 неща, накрая ще разберете, че няма нужда да правите всички 20”, съветва Чешки. “Ако направите само трите най-важни неща, ще видите, че останалите 20 ще се случат като следствие от това.”

CEO-тата на компаниите за милиарди имат същите 24 часа на ден, които имаме и ние. Те просто се стараят да използват тези 24 часа максимално. Като усвоите някои от техниките им, можете да ставате все по-успешни след всеки изминал ден.

Източник: www.entrepreneur.com