6 Съвета за Ефективно Лидерство

Едно от най-големите предизвикателства, когато стартирате нова компания, е да убедите служители, доставчици, клиенти да се доверят на организация без история и проверен модел. Един добър лидер може да ръководи компанията в правилната посока, докато вдъхва  увереност на хората, с които работи или се надява да работи, като спомага да се направи този „скок на вярата“ с усещането за по-малко рискове.

Когато основах Polis Books, аз се сблъсках с предизвикателството да намеря дистрибутори, доставчици и служители , които да започнат работа с недоказана организация. Така че, аз проучих най-успешните независими издадели в бранша и открих един общ знаменател: те всички имаха лидери с ясна визия, силни убеждения и същевременно са достатъчно отворени не само да чуят, но и да слушат служителите си.

Тези 6 съвета ще ви помогнат да бъдете по-ефективен лидер, да комуникирате с потенциални клиенти, доставчици и служители, така че да ви доверят бъдещето си.

1. Изцапайте ръцете си

Когато стартирате компания, може вие да водите шоуто, но понякога трябва да изпълнявате подкрепящи функции. Не винаги имате свободата да делегирате всяка задача, а и участието ви в по-неблагодарни дейности част от бизнеса показва на другите, че и малките неща имат значение за вас.  Помагайте с имейл кампаниите, изпълнявайте поръчки. Пускайте постове в социалните мрежи. Покажете на всеки във вашата организация, че нямате нищо напротив да вършите черната работа.

2. Максимизирайте резултата от вложената енергия

Преди, бях наел един дизайнер, чийто естетически стил и идеи пасваха на това , което търсихме. Но скоро, открихме че неговите принципи в естетиката бяха по-важни от нашите нужди, и аз трябваше постоянно да споря  с него, за да може дори най-прости неща да бъдат свършени, както ние очакваме.

Когато започвате, почти всеки джаул енергия, която изразходвате, трябва да бъде оптимално използван. И ако откриете, че изразходването на вашата енергия, води до нулев резултат, то това не си заслужава, нито усилието, нито времето и парите. Не се притеснявайте, ще откриете някой друг.

3. Огънят може да е вашето гориво

Не при всеки се получава гладко изкачване по стълбата на успеха. Не на всяко стъпало се печелят пари и отговорности. На даден етап от нашите кариери, се случва така че ни съкращават, уволняват, сменяме работа или професия, или откриваме че се чувстваме пренатоварени или недооценени.

И някои хора задържат този гняв дори, когато започват ново начинание. Ето как стоят нещата: Гневът не винаги е негативна емоция, когато става дума за амбиция. Той може да е ценен актив, но впрегнат в правилната посока. Използвайте го по предназначение и вие докажете, на себе си и другите, че можете да успявате в условията на несигурност и злополучност. Че неравност на пътя, не може да ви спре. Че дори да ви съборят, вие се изправяте по-силен от преди. Но не си позволявайте да действате импулсивно, да взимате прибързани решения или да ръководите компанията базирайки се на емоции повече отколкото на прагматизъм. Пазете го като оръжие във вашия кобур. Просто не го дръжте зареден и насочен през цялото време.

4. Насърчавайте колективна атмосфера

Един от най-удовлетворяващите за мен аспекти от моя опит в Polis Books е това, че нашите клиенти общуват един с други – по всякакъв начин – разговори в Twitter, благодарствени писма към дизайнера, който е направил хубава корица, споделяне на снимки от събития на страниците им във Facebook

Един добър лидер ще създаде усещане за комуна в своята компания, така че да кара други да искат да работят с нея.

5. Личното означава повече от виртуалното

Един от най-хубавите момент,  когато стартираш компания е да видиш хората, с които работиш да бъдат възхвалявани за техния принос. Когато някой от нашите автори има събитие, независимо колко малко или голямо, аз правя всичко възможно да присъствам,  за да покажа моята подкрепа и оценка към него. Когато вашата компания е нова, изграждането на репутация, и доверие чрез лична комуникация е безценно. Да бъдеш там лично, означава много повече от това да изпратиш имейл или tweet. В един свят, който е изключително свързан дигитално, личното общуване означава много.

6. Дяволът е в детайлите

Никой не стартира бизнес с надеждата да гази в рекичка: Вие искате да прекосите океани. Но една от причините много нови организации да не успяват да плуват добре, е липсата на внимание към детайлите. Това са тези детайли, които могат да бъдат пренебрегнати, изпуснати, когато растете по-бързо от колкото можете да управлявате. Ключово за изграждане на стабилен бизнес е да имате лоялни служители и клиенти, които усещат, че техните нужди се посрещат. Растете, но не на всяка цена и особено за сметка на поддържането на качеството на вашите взаимоотношения с тези ключови групи.

Източник:  www.entrepreneur.com