7 неща, които успелите хора никога не казват

 

Искате да бъдете успешни. Всеки го иска. Но думите ви реално могат да подкопаят шансовете ви за успех. Нещата, които казвате в офиса, без значение колко безобидно звучат за вас, могат да повлияят негативно на кариерата ви и да направят мечтаната най-висока позиция трудно.

Кариерата ви е твърде важна, за да бъде пропиляна с няколко негативни думи. По-долу са представени седем фрази, които трябва да зачеркнете от речника си, ако желаете да постигнете успеха, който напълно заслужавате.

1. „Това не се включва в длъжностната ми характеристика”

Когато сте приемали сегашната си работна позиция, вие сте имали ясната идея какви са отговорностите и каква ще е натовареността на работата. Все пак в  продължение на месеците или годините откакто сте се установили на работното място, ролята ви във фирмата  се е променяла. Някои от промените вероятно са били положителни, други може да са ви накарали да помечтаете за по-спокойни времена. В момент, когато шефът или мениджърът реши да прехвърли и  друга отговорност на вашите рамене, тогава е съвсем вероятно да произнесете тази скъпоценна фраза, за да избегнете работата.
По-добрият вариант е да планирате време, за да  говорите с шефа си за ролята, която изпълнявате. Специален разговор, свързан с вашето място в организацията, е подходяща възможност да изтъкнете особеностите на длъжностната ви характеристика, а не едва когато ви помолят да свършите нещо. Без значение колко сте напрегнати или колко силно е недоволството ви, изричането на тази фраза единствено ще направи така, че да изглеждате мързеливи и немотивирани.

2. „ Това не може да бъде направено.”

Показването на бял флаг ще ви накара да изглеждате като кръшкачи – а малодушните не биват насърчавани. Вместо да се отказвате напълно от даден проект, намерете алтернативни начини за изпълнението на задачата. С малко е наистина невъзможно и повечето мениджъри и ръководители търсят мислещи и компетентни хора в решаването на проблеми,  да имат желанието да се изкачат по корпоративната стълбица. Ако предлагате решения вместо да се предавате, ще бъдете гледани като ценни членове на екипа.

3. „Вината не е моя.”

Никой не желае да работи с виновен служител. В крайна сметка, въпрос на време е тази вина да бъде изместена върху вас. Поемайте отговорност за грешките си вместо да ги прехвърляте върху други хора. Приемайки, че сте сгрешили, вие показвате характер и способност да се учите от грешките и да израствате. Соченето с пръст към някой предполага само, че никога няма да успеете да си вземете поука от грешната си постъпка.

4. „ Това ще отнеме само минутка.”

Освен ако не е нещо, което действително ще отнеме само 60 секунди, не прекалявайте с обещанията. Казвайки, че нещо ще отнеме само „минутка” има страничен негативен ефект, подценяващ усилията ви. Най-вероятно причината за изпълнението на задачата за толкова кратко време се дължи на професионалния ви опит и проницателност. Като казвате, че ще отнеме  „само” минута вие минимизирате полезността на резултата.

Източник: www.businessinsider.com