7 правила за максимално добра мобилна стратегия на вашата компания

За първи път (от съществуването си) мобилните устройства, в употреба, станаха повече от хората на планетата. Този важен момент в историята на хората и технологиите, подчертава един ключов факт за предприемачите и  CEO-тата: с нарастване броя устройства, нараства и тяхната важност.

85% от потребителите вярват, че тяхното мобилно устройство е от основно значение за нормалното протичане на тяхното ежедневие. Очевидно мобилният интерфейс е ключов за потребителите и умния бизнес , който се надява да се свърже с тях и все повече разчита на смарт-телефони и таблети. Една мобилна стратегия може да помогне на компании с всякакви размери да достигнат до повече клиенти и да поддържат силна конкурентна пазарна позиция.

Създаването на цялостна мобилна стратегия включва повече от създаване на мобилна апликация, релевантна на вашия бизнес. Една добра стратегия подсигурява единна синхронизирана комуникация по всички канали – личен, мобилен, традиционен – и мотивира клиентите ви да взаимодействат с вашия бизнес.

Ето 7 насоки, които ще максимизират вашите усилия в тази посока:

1. Синхронизирайте действията си и ги насочете в една посока

Може да се изкушавате да се втурнете към последната мода за месеца, защото винаги има такава, но ако това не се вписва в избраната от вас схема за растеж, не си заслужава. Моята компания, например, е разработила мобилна стратегия, за да отговорим на целта ни за по-добра свързаност с нашите потребители.

Имайте предвид, че средната платена апликация носи около 500 долара приход на месец. За повечето бизнеси, това е загуба на време, така че уверете се, че вашата апликация не е като средностатистическите, за да оправдаете мобилната си стратегия.

2. Създайте Дизайн за Невероятно Преживяване

Фокусирайте се върху създаване на клиентско преживяване, което дава възможност на потребителите да имат интерактивна комуникация с вашия бранд, по нов и вълнуващ начин. Болшинството от потребителите очакват техните апликации да се зареждат за не по-малко от 2 секунди и 85% от тях предпочитат приложение пред мобилен сайт. Сигурно сте изживели стреса от това да гледаш мобилен сайт с изкривен дизайн и трудна навигация. Създайте апликацията с цел да избегнете тези фрустрации в потребителите.

3. Използвайте Програмен Интерфейс за Апликации ( API)

API   позволява на две системи да комуникират, което ви помага да не разработвате функционалности от нулата. До 75% от трафика на Twitter е в резултат от неговото API. Което означава, че по-голяма част от потребителите идват от други приложения. Помислете как може да използвате това: съществуващата мрежа на други апликации, за да увеличите вашата потребителска база.

4. Направете стратегията си мащабируема.

Предвижда се пазарът на смарт-телефони да расте с повече от 10% всяка година, за следващите 4-5 години и броя на мобилни зареждания да се удвои през следващите 3.  Имайки предвид тези факти, вашата мобилна стратегия трябва да е гъвкава, така че да позволява и план за бурен растеж.

5.Създайте среда за уникално и гладко потребителско изживяване

Синхронизирайте потребителското преживяване, които вашите клиенти имат на телефона с това на компютъра, така че те да могат да превключват лесно между устройствата. Само 16% от тях ще се върнат отново към бъгава апликация, повече от 2 пъти, така че преходът трябва да е плавен. При Spotify, например, прехода от мобилен телефон към компютър е незабележим и плавен, усещането на потребителя е за едно и също място. Ако потребителят слуша песен на мобилно устройство, докато пътува, тя продължава от момента на пауза, щом се прибере и я пусне отново на десктоп компютър.

6. Намери силен екип

Да бъде разработенаедна обикновена апликация може да заплатите 10 000$. Апликация, която е graphics-intensive може да погълне стотици хиляди , а дори и милион.  Да имаш солиден екип, на който разчиташ дългосрочно, е ключово за успеха на мобилната стратегия. Вътрешен екип е добро начало. Ще ви осигури техническите основи за изпълнение на вашия план и няма да ви се налага да се лутате между нестабилни контрактори,  за всяка нова функционалност.

7. Защитете личните данни на вашите клиенти

Ако се занимавате с клиентски данни, информационната сигурност е ключова. Включете криптиране на данни и обърнете внимание на защитата на клиентската информация (customer privacy) ,когато говорите с доставчици на cloud услуги. С навлизането на практиката bring-your-own-device ( носете-свое- устройство), ви прави по-уязвим,  така че направете всичко възможно за защита и сигурност и го кажете на клиентите си, за да ги накарате да се чувстват спокойни, те го заслужават.

Източник: http://www.entrepreneur.com

от Чък Кон CEO and Founder of Varsity Tutors

Ако искате да станете богати, поръчайте си книгата “Ангел” на Джейсън Каланис!