7 съвета за по-добър нетуъркинг

Нетуъркингът неизменно върви ръка за ръка с успешните бизнес начинания. Но много от нас се притесняват да влязат в една стая с куп непознати и да завържат разговор с тях. Ето няколко ценни съвета за това как да създадете полезни професионални контакти.

 

1. Не закъснявайте

Ранното пристигане на нетуъркинг събитие е много по-добра стратегия от закъснението. Ако сте сред първите гости, ще ви бъде по-лесно да се ориентирате в обстановката и да откриете други хора, които нямат събеседник и  все още не са се присъединили към някоя група.

2. Бъдете активни

Не стойте в ъгъла, чакайки някой ви заговори. Започнете вие разговор, като се приближите до човека или групата и задайте някой неангажиращ въпрос. Изслушвайте внимателно събеседниците си.

3. Зарежете опитите за продажби

Запомнете, че идеята на нетуъркинга е да изграждате контакти. Поддържайте разговора забавен, лек и неформален. Няма нужда да опитвате да продавате продукта/услугата си още в първите няколко минути. Хората са по-склонни да правят бизнес или да си партнират с хора, в чиято компания им е приятно.

4. Споделете страстта си

Спечелете симпатиите на хората с ентусиазма си за вашия продукт или услуга. Разкажете какво ви е вдъхновило да създадете вашата компания, това може да остави приятни впечатления в събеседниците ви.

5. Усмихвайте се

Просто, но често пренебрегвано правило. Усмихвайки се, вие ще елиминирате нервността и ще предразположите останалите участници в разговора.

6. Не отвличайте разговора

Не опитвайте да се налагате като господар на дискусията. Водете диалог, а не монолог. Гледайте хората в очите, изслушвайте ги, предлагайте нови достъпни теми за разговор.

7. Поддържайте контакт с хората, с които сте се запознали

Помнете, че с нетуъркинга всъщност започва комуникацията, а не завършва. Ако се е получил добър разговор, попитайте събеседника си как предпочита да поддържате връзка – чрез телефон, имейл или социалните мрежи. Свържете се с него/нея до 48 часа след събитието, за да демонстрирате интереса си и за да бъдете запомнени.

 

Прочетете повече тук: http://www.entrepreneur.com/blog/223468