8 стратегии, които ще ви направят по-добър CEO

Представете си свят, в който всеки се събужда с желание да отиде на работа. За съжаление повечето бизнеси са токсичен микс от апатия, параноя и лични интереси. Осем CEO-та споделиха своите стратегии за изграждане и ръководене на страхотен и задружен екип.

Доти Херман: Вдъхновете обикновените да станат необикновени

Съвсем малко от нас могат да кажат, че работят това, за което са мечтали – да са рок звезди или професионални спортисти. Повечето професии са съвсем обикновени. Така че как да увеличите приноса на всеки служител – особено ако чувства апатия, ако е “прегрял” или усеща, че не е достатъчно значим?

Традиционните лидерски стилове са съсредоточени около контрола. Управителите създават очаквания и проверяват до каква степен те се оправдават. В крайна сметка обаче този тип лидерство от върха надолу не е ефективен. В днешните успешни корпорации повечето решения се вземат отдолу-нагоре с участието на по-ниските нива.

По тази причина трябва да се научим да въздействаме, вместо да се опитваме да контролираме. Без значения каква е позицията им в организацията, добрите лидери вдъхновяват останалите да станат по-значими и необикновени чрез работата си.

Доти Херман е CEO на Douglas Elliman – брокер на недвижими имоти с годишни продажби за повече от 27 милиарда.

Мелани Пъркис: Поставяйте големи цели

Ефективните лидери вдъхновяват останалите с визията си и постоянно помагат на екипа си да се фокусира върху най-важните задачи, докато същевременно премахват всичко излишно.

Поставете големи цели, които вдъхновяват и мотивират вашия екип, след това създайте план да постигнете тези цели заедно. Големите хора се вълнуват от големи предизвикателства. По-лесно ще ги убедите да приемат вашата кауза, когато целта е да се постигне нещо монументално.

Също така, възползвайте се от възможността да наемете човек, който да провежда обучения. Всички най-добри спортни отбори имат треньор, затова намерете “треньор” за вашия екип. Хората са най-важното за вашия успех, така че поддържането на екипа е най-основният ви приоритет.

Мелани Пъркинс е CEO на Canva – компания, оценена на повече от милиард долара.

Лиз Херера: Насърчавайте обратната връзка

Астрономът Карл Сейгън е казал, че няма глупави въпроси. И макар това да е добре известно, повечето хора не могат да го повярват. Ако вашите служители се страхуват да задават въпроси, вероятно ще са още по-притеснени да правят предложения.

Всички бизнеси се нуждаят от добри предложения, за да се разрастват. От съвсем начинаещите служители до управителите – тези, които са на “огневата линия” на вашия бизнес често имат най-добрите идеи. От друга страна CEO-то може да ограничен от това, че трябва да взема под внимание толкова много неща.

Един от начините да насърчите служителите да изразяват мнението си е като организирате брейнсторминг сесии. В нашата компания веднъж седмично правим събиране, на което всеки може да сподели идеята си и да я обсъдим без критики. Нашето мото е, че няма лоши идеи, но има такива, които не са казани на глас.

Лиз Херера е основател и CEO на I Build Your Brand.

Саймън Грабовски: Наемайте хора, които разбират вашата култура

Когато наемате хора е важно да търсите качества, които съвпадат с културата на вашата компания. В нашата компания споделяме едни и същи цели – да дадем най-добрите решения за проблемите на клиентите си и да се забавляваме, докато го правим. Ние сме екип и това си личи.

Когато търсим нови хора, които да се присъединят към екипа, винаги търсим някой, който е амбициозен и готов да работи в екип. Ако останете свързани с екипа си, никога няма да сте просто управител. Ще бъдете първокласен лидер, който носи успех на цялата компания, без значение каква е ролята ви.

Сайман Грабовски е основател и CEO на ClickMeeting

Джес Леновел: Поставете подходящия човек в правилната роля

Определянето на нечия роля изисква повече от създаване на описание на позицията. Трябва да се открият силните страни на всеки, както и това, което обича да прави. Свързването на отговорностите със силните страни означава, че човекът наистина ще върши чудесна работа. Ще се чувства доволен и ще достигне пълния си потенциал. Това важи и за лидерството. Делегирайте всичко, което не ви “идва отръки” или което не обичате да вършите.

Ценностната система на компанията ви също трябва да е важна част от мисията ви, визията и културата, за да намерите сродна душа на вашата компания. Те ще разбират какви са очакванията ви и ще се чувстват готови сами да вземат решения и да подпомагат пътя на компанията ви напред.

Джес Леновел е основател на The Listings Lab for Realtors и е изградила няколко успешни бизнеса за последните пет години

Крейг Хендъл: Опознайте екипа си

За да бъдете отличен лидер, трябва да прекарате време с екипа си. Служителите ви трябва да знаят, че ви е грижа за тях и искате да им помагате. Показвайте, че се радвате за успехите им и им позволявайте да постигат нови. Открийте какво ги мотивира. Питайте ги за семействата им, за интересите им и за мечтите им. С това знание можете по-добре да ги вдъхновите да си поставят по-високи цели и постоянно да осъвършенстват представянето си.

Част от това да познаваш екипа си е да им позволяваш те също да те опознаят. Показвайте им, че сте точно като тях. На Хелоуин насърчих всички да се маскират. Аз също се включих и се преоблякох като Мадона – перука, грим и всичко останало. Давайте личен пример за това как трябва да се постигат целите и за това, че всичко в живота е възможно.

Крег Хендли, съосновател и CEO на ListenTrust

Шарран Сриватса: Давайте власт на служителите, за да отключите тяхната “зона на гениалността”

Фокусът е по-важен от интелигентността в днешния свят. Когато някой, който се стреми винаги да постига повече, работи в своята “зона на гениалността”, те ще дадат наистина забележителни резултати. Но как да накарате такъв човек да се фокусира в своята индивидуална зона?

Отговорът е прост – комбинирайте техните възможности с техните способности. Всички имаме определен брой способности, като например да продаваме, да решаваме проблеми или да създаваме неща. Обаче имаме и ограничено време и следователно ограничени възможности. Като лидери, основната ни работа е да сме сигурни, че нашият екип използва по-голямата част от времето си (възможностите), за да работи в своята “зона на гениалността” (способностите).

За да откриете своята зона на гениалността, започнете като задавате въпроса “Ако можех да работя само два часа на ден този месец, за какво щях да ги използвам?”
Този въпрос веднага ще ви помогне да откриете едно или две умения, които ще ви помогнат да достигнете своя потенциал.

Шарран Стриватса е ангел инвеститор и CEO на Kingston Lane – предлага иновативна технология, която ще е в помощ на бизнеса с недвижими имоти.

Марина Рос: Помнете, че ръководенето е вътрешна работа

За да бъдете изключителен лидер, трябва да работите над себе си, за да изградите своята емоционална и интуитивна интелигентност Поемайте рискове. Това е вътрешна работа.

Когато консултирам корпорации, откривам някои общи за всички лидери грешки. Една от тях е когато лидерите са възпрепятствани от собственото си его, от страх, от нежелание да се променят или от притеснение да поемат рискове. Другата типична грешка е когато не дават достатъчно власт на служителите си.

Емоционалната интелигентност е умение, което се създава с времето и което създава емоционална наблюдателност и усет за чувствата на околните. Като регулирате своите емоции и разчитате тези на околните, ще започнете да мислите нестандартно. Това е чудесен инструмент за решаване на проблеми. Интуитивната интелигентност е еволюционно заложена в човека възможност за моментално разбиране на нещо, дори без да имаме цялата информация, необходима за съзнателно решение.

Важно е да изградите своята емоционална и интуитивна интелигентност. Но как да го постигнете? Създайте атмосфера на любопитство, креативност, позитивизъм и иновативност. Слушайте и разберете това, което мотивира екипа ви. Разберете в какво са най-добри и го използвайте. И винаги забелязвайте инициативността и интелигентността на служителите си.

Марина Рос е основател на Quantum DNA Acceleration

www.entrepreneur.com