Как бившият CEO на Accenture преобърна неуспешното лидерство в растеж

Oт 2009 до 2016 г. бях отговорен за 100 000 души на глобално ниво като CEO на Accenture Operations. Първата ми година на тази позиция беше бедствие. Когато започнах, бях изпълнен с решителност. Обещах голям растеж, а вместо това бизнесът отиваше надолу. Никой не иска такова началото.

След като една година в тази бизнес въртележка, която включваше и исканията на клиентите, Основателя, Борда на директорите и служителите, разбрах нещо много важно. Аудиториите, които наистина имат значение са: 1) служителите и 2) клиентите.

Събрахме се с моя главен оперативен директор, главен финансов директор и ръководителите на отделите “Комуникации“ и „Човешки ресурси”, и настоявах да направим стратегия, ориентирана към хората. Моят екип мислеше, че съм луд и много по-късно те ми се довериха и ме смятаха за най-значимата “искра” в историята на Accenture.

Мотивацията ми се основаваше на събитие, което промени живота ми. Баща ми беше диагностициран с мозъчен раков тумор. В резултат на това получих бърз курс по неврология и разбрах как тя обяснява човешкото поведение, взаимоотношенията и мотивацията. За да вдъхновявам ефективно хората, в моя случай повече от 100 000 ( моят лидерски екип и техните подчинени) беше нужно да разбера това.

“Когато хората се гордеят с работата си, те се фокусират повече върху нуждите на клиента и създават иновации”.

Науката за вдъхновение на хората

Според професорите от Харвардския бизнес университет Пол Лорънс и Нитин Нохрия, всеки от нас се ражда с четири основни мотиватора, които могат да бъдат включени в управлението на бизнеса. Те са стремежът за придобиване, стремежът за защита, стремежът за връзка и този за учене и създаване. Както ми обясниха лекарите на баща ми в Държавната университетска болница в Охайо, тези стремежи съществуват, от както съществува човечеството ни. Когато някой от тези четири стремежа се задейства, в нашите мозъци се отделят химикали.

  1. Когато потупате някой по рамото, повишете го или покажете своята благодарност, тогава мозъкът му освобождава допамин и той се чувства развълнуван и ангажиран.
  2. Когато сме готови за „отбрана“, мозъците ни освобождават адреналин и кортизол. Адреналинът ни принуждава бързо да вземем решение за борба или бягство. Кортизол също се освобождава и ще блокира части от тялото ви, които не са необходими за “режима на оцеляване”. Така се възпрепятстват вдъхновението и креативността.
  3. Когато имаме положителни социални взаимодействия, като добра среща или социализиране и опознаване на колеги извън работното място, се освобождава окситоцинът. В тези случаи хората смъкват гарда си. Те слушат и са съпричастни и се установява доверие.
  4. Когато си сътрудничите с екип и се учите и създавате, тогава се освобождава серотонин. Когато серотонинът е висок, хората са спокойни и енергични. Това им дава чувство за благополучие и стимулира творческия им процес.

Приложение на науката

Вероятно най-добре можем да разберем и приложим наученото от неврологията към вдъхновението на служителите, е като мислим за начина, по който се движи втората стрелка на часовника:

12:00: Когато се фокусирате върху хората си, вие показвате, че ви е грижа за тях. Когато хората знаят, че се интересувате, те се вдъхновяват и се гордеят с бизнеса.

2:00: Когато хората се гордеят с бизнеса, те се съсредоточават повече върху нуждите на клиентите и така доставят иновации.

4:00: Иновациите спомагат за разграничаването на бизнеса ви и ви отличават от конкуренцията, защото всъщност предлагате продуктите и услугите, от които вашите клиенти се нуждаят и искат.

6:00: Когато диференцирате продуктите и услугите си, ще спечелите повече на пазара.

8:00: Вие печелите, а когато спечелите, вашият бизнес има приходи и рентабилност.

10:00: Вие се разраствате, вземате и пазарен дял от вашите конкуренти и ставате бизнес лидер на пазара.
Назад в 12:00: Вие празнувате и укрепвате успеха си, като признавате, разпознавате постиженията и възнаграждавате хората си. Това ги вдъхновява повече и часовникът продължава да се върти!

Когато хората са по-щастливи, те имат по-голямо положително въздействие на работа и са по-иновативни. Те са по-малко тревожни и стресирани, работят с желание. Те често работят по-дълго, защото искат да бъдат там, не защото трябва. Имат по-добри идеи, защото са по-добре в психологически и емоционален аспект.

В крайна сметка екипът ми постигна най-висока ангажираност на служителите в отрасъла, и допринесе за включването на Accenture в списъка на 100-те най-добри компании за работа “Fortune” за няколко последователни години. Но тази промяна на културата не само подобри ангажираността на служителите. Това доведе до огромен растеж и е причината, поради която Accenture Operations се измъкна от първата ми катастрофална година с ръст на приходите от 20% .

Така че моят съвет е да дадете приоритет на хората си и да се отнасяте добре с тях. Това е нещо повече от добра идея – това е ключът към устойчив успех за всеки разрастващ се бизнес.

Източник: https://chiefexecutive.net/how-a-former-accenture-ceo-turned-a-failing-leadership-into-growth/
Автор: Mike Salvino