7 бизнес дейности, които могат да се променят вследствие на коронавируса

Коронавирусът ни учи, че някои от нашите бизнес дейности или традиции всъщност са лоши за нас и за бизнеса. Поради настоящата пандемия, предприятията преосмислят общи дейности на работното място.

В тази статия ще идентифицираме тези, които вероятно ще бъдат заменени или намалени или ще изчезнат изцяло.

  • 1. Поздравяванията

Бил Махер наскоро посрещна госта си на интервюто в предаването си по HBO, „В реално време с Бил Махер“, с поклон вместо ръкостискане. Негов гост беше д-р Ан Римойн, доцент по епидемиология в UCLA и директор на Центъра за глобално и имигрантско здраве на Fielding School. Тя беше там, за да говори за коронавируса. Поклонът му отправи послание и то се простря отвъд телевизията, та стигна и до корпоративния свят. Общите бизнес приветствия, вариращи от ръкостискане до европейската целувка с двойни бузи (тройна в някои страни), може да се считат за твърде рисковани. Те могат да бъдат заменени с по-малко рисковият лакът или дори с поклон, който е често срещан поздрав в много източноезиатски страни. Всички съвети как да се ръкуваме силно могат да бъдат заменени от най-добрите техники за поклон.

  • 2. Личните срещи

Компаниите вече молят хората си да работят от вкъщи. С течение на времето това ще превърне дистанционната работа в норма, а наред с нея и видео телеконференциите. Налични са толкова много технологични инструменти – от Zoom и Skype до WebEx и Telepresence. Тъй като те дават възможност да се води видео разговор, позволяват на участниците да предоставят цялостна комуникация и да общуват помежду си в зала за онлай срещи. И тъй като това е видео, е по-малко вероятно участниците да вършат и други задачи.

  • 3. Екипните събития

Събития като боулинг в четвъртък вечер или прегръдките може да изчезне за известно време, или завинаги, поради потенциалното излагане на микроби, пренасяни във въздуха. Тези дейности за изграждане на екип насърчават приятелството и връзката, но те могат да се отложат, тъй като здравето на персонала е по-важно.

  • 4. Интервютата на кандидати

Когато наемате, е възможно много кандидати да дойдат в офиса ви, за да преминат през интервю с много настоящи служители – от HR директора до наемащия мениджър и други служители. Вместо да излагат екипа от рекрутъри на потенциални заболявания, компаниите могат да разчитат повече на видеото – както на живо, така и асинхронно. Компании като videoBIO вече предоставят технологията, за да позволят повечето интервюта да се случат по този начин. Само кратък списък с кандидати или действителният краен кандидат могат да бъдат поканени на лично интервю на офиса.

  • 5. Конференциите и търговските изложения.

Вашето годишно пътуване до изложението за потребителска електроника в Лас Вегас може да бъде отложено заради коронавируса. Обаче след като медицинската криза отшуми, някои събития и конференции ще бъдат заместени завинаги. Те ще бъдат заменени с онлайн реплики от търговското шоу в реалния свят – пълни с учебни сесии, виртуални зали за изложения и събития за онлайн нетуъркинг. Възможностите да се запознаете лично с контактите си може в крайна сметка да бъдат заменени с онлайн такива.

  • 6. Отиването на работа болен

Ако работите в офис среда, вероятно имате един или повече колегите, които звучат като болни или имат зачервен поглед и подсмърчат. Странно приемливо е хората да ходят на работа болни. Всъщност това се вижда като знак за лоялност и ангажираност към компанията, когато ходите в това състояние на работа, въпреки че е ясно, че трябва да сте в леглото. Това проявяване на ангажираност в крайна сметка може да се разглежда като знак на неуважение към вашите колеги.  Оставането вкъщи вече е знак за уважение и много често срещана практика в много страни от Азия.

  • 7. Личните програми за развитие на таланти

Много компании вече преминават от традиционните семинари лице в лице към онлайн по всяко време и навсякъде, в които видеото е основното предимство на обучението. Работниците от милениалите и поколението Z всъщност предпочитат видео обучението. Този тенденция към повече видео обучения ще се ускори. Най-голямата загуба е това, че всички участници в една и съща стая не се учат един от друг, а само от инструктора. Поради тази причина системите за обучение, които позволяват взаимодействие между участващите обучавани, ще бъдат най-търсени.
Само времето ще покаже колко бързо тези промени ще станат норма и дали ще бъдат временни или постоянни. Но със сигурност, лозунгът от рекламите на Bell Telephone от 60-те години на миналия век, „това е следващото най-добро нещо“, ще се превърне в мантра на лидерите, които ще се стремят да поддържат хората си здрави и продуктивни.

Автор: William Arruda за Forbes

Ако искате да станете богати, поръчайте си книгата “Ангел” на Джейсън Каланис!