10 урока за успешен бизнес, които можем да научим от милениалите

Автор: Бенахили Оджим

Годината е 2019 и милениалите вече са доказали, че могат да превърнат почти всичко в бизнес за милиони. Намерили са дори начин да печелят пари като споделят екранни снимки на коментарите на знаменитости в Instagram. С повече от 800 000 последователи в Instagram, Емма Даймънд и Джули Крамър са създали успешен бизнес от това да правят знаменитостите по близки до хората.

Милениелите разрушават статуквото и си изкарват хляба от неща, които предишните поколения биха сметнали за несериозни. Ако някога сте се питали как интернет любимци като Лиза Коши, Лили Сингх и Андроус Басос, както и много други, са започнали, това е правилното място.

Ето 10 насоки, които ще ви помогнат да превърнете хобитата си в успешен бизнес. Точно като най-известните звезди милениали.

1. Не се страхувайте да започнете

Има едно нещо, което е общо за всички успешни хора. Започнали са нещо. И точно като вас, много милениали са се страхували. Имали са въпроси. Ще харесат ли хората видеата ми? Ще им бъда ли забавен? Какво ще стане, ако не получа никакви гледания или харесвания?

Погледнете на нещата така – никога няма да разберете, ако не започнете.

2. Каквото и да правите, правете го с постоянство

Дори Сингх е имала трудности в началото. Според информация от MTV, само 70 души са гледали нейното първо видео в YouTube. Само две години по-късно, Сингх вече има повече от 14 милиона абонати. Тайната на успеха е постоянството.

Стартирането на каквото и да било може да е самотно и разочароващо занимание. Особено когато изглежда, че има толкова много хора, които правят същото нещо. Но добрата новина е, че YouTube има повече от 1.8 милиарда активни потребители, а в Instagram са повече от милиард. Това означава, че без значение колко хора създават съдържание в избраната от вас сфера, все ще се намери кой да ви оцени.

Продължавайте да създавате качествено съдържание и бизнесът ви ще продължава да се разраства.

3. Учете се от другите

Известния в Instagram модел Абигейл Рачфорд утрои последователите си за по-малко от две седмици, като използва идея, която взе от Кейт Ъптън. Но да се учите от другите не значи да намерите  някой успешен човек и да започнете да имитирате всичко, което прави. Трябва да бъдете себе си. Иначе ще се уморите твърде бързо и няма да успеете да привлечете публиката си. Освен това хората ще видят, че копирате. Милениалите не харесват крадците на съдържание.

4. Дайте на хората да разберат какво правите

Трябва нещо повече от добро съдържание за изграждане на аудитория. Особено в началото. Трябва да направите всичко по-силите си, за да споделяте работата си колкото се може повече.

Рекламирането на нещо никога не е било по-евтино и по-удобно. Има много социални медии и платформи, които можете да използвате, за да промотирате бизнеса си. Ако не знаете как да използвате социалните медии, може да прочетете статии, да гледате видеа с обяснения или пък да изкарате онлайн курс. Когато сте уверени в това, което правите, ще оцените и успешно ще използвате всяка възможност, която имате, за да го споделите с по-голяма аудитория.

5. Ангажирайте публиката си и не обръщайте внимание на негативните коментари

Годината е 2019, но все още има хора, които не са се регистрирали в Twitter заради страха от негативните коментари. И това е съвсем разбираемо. Интернет може да е много плашещо място.

Нормално е да има хора, които да се опитват да развалят щастието ви. Въпреки това е добре винаги да се съсредоточавате върху любовта и позитивизма, които вашите фенове и поддръжници ви дават. Публиката и клиентите ви са най-важният актив. Трябва да се отнасяте с тях точно така. Създаването на постоянно съдържание не винаги е достатъчно. Понякога трябва да отговаряте на коментари и съобщения. Добре е също така да вземате под внимание предложенията им за съдържание.

Нека да знаят, че им обръщате внимание и оценявате подкрепата им.

6. Светът се променя. Променяйте се и вие

Vine беше една от най-големите платформи, в които милениалите създаваха съдържание. KingBach, Алесиа Кара, Джъстин Бийбър и Ариана Гранде – всички те бяха звезди във Vine. Днес други платформи като YouTube, Musical.ly и Instagram откраднаха цялото внимание. Технологичната индустрия постоянно се променя. Всеки ден се създават нови социални медии и платформи.

Ако забележите, че “важните клечки” използват нова платформа, няма да навреди също да опитате.

7. Знайте цената си

Хората винаги ще се опитват да ви платят по-малко. Когато отивате да преговаряте с някой бранд за реклама и спонсорство, трябва да знаете какво ще им донесете вие, за да знаете какво да поискате в замяна. Например, когато достигнете един милион потребители в Instagram, може да започнете да искате между 1000 и 1500 долара за платена публикация. Открийте колко вземат другите създатели на подобно съдържание и започнете да давате същите цени.

8. Диверсифицирйте приходите си

Типично за повечето милениали, които създават съдържание е, че никога не разчитат само на един канал за приходи. Те продават продукти, правят платени реклами, имат подкастове, имат канали в YouTube и още много неща. Невероятно е как успяват да се справят с толкова много неща. Освен бизнеса си в YouTube, Сингх има серия червила и книга. Басос пък е изключителен фотограф и музикант.

Потърсете информация в книги и статии за това как можете да диверсифицирате приходите си. И също така не се страхувайте да опитвате нови неща.

9. Не се отпускайте

Не си мислете, че може да позволите качеството на съдържанието ви да падне, когато публиката ви започне да расте. Много бизнеси са били провалени, заради този капан. Трябва да виждате всяка възможност да създавате съдържание като привилегия. Вашата публика се състои от хора, които ви дават времето си. Време, което можеха да дадат на хиляди други неща.

Бъдете готови да разширите екипа си. Славата идва с много отговорности. В даден момент може би ще трябва да наемете асистент. За да останете атрактивни, трябва да създавате добро и по-постоянно съдържание.

10. Забавлявайте се, докато работите

Последният съвет е да се наслаждавате на това, което правите. Не се страхувайте да правите промени и да опитвате нови неща. Ако някога се почувствате твърде натоварени от всичко това, починете си и премислете нещата. Почивайте, упражнявайте се, яжте здравословно. И винаги бъдете заобиколени от положителна енергия.