3 урока от чуждестранни предприемачи, успели в САЩ

САЩ, земята на неограничените възможности, винаги са били магнит за предприемачи.

Амбициозните основатели, които са чужденци в САЩ, плащат висока цена с безсънни нощи и безкрайно работно време, за да се доближат до своята мечта.

Какво обаче е необходимо на един чужденец, за да успее там?

Сергей Брин от Google и Елон Мъск от Tesla често са цитирани като примери за „американската мечта“, която става реалност за имигрантите. Факт е, че има милиони долари инвестиции в стартиращи фирми в САЩ. Повече от 40 % от компаниите на Fortune 500 са основани от имигранти или дете на имигранти. В Ню Йорк процентът е още по-висок – около 59 %.

Как успяват въпреки пречките на строгите закони за имиграцията, езиковата бариера и други предизвикателства?

  • 1. Изграждане на нова професионална мрежа

Истината е, че много стартъпи, чиито основатели са имигринти, се провалят от другата страна на Атлантика. Една от основните причини за това е, че основателите им, които просто се преместват в САЩ, рядко имат силна професионална мрежа от контакти.

“До голяма степен разчитаме на свои познати – както при набирането на инвестиции, така и намирането на първи клиенти”, каза Каспар Тири от Естония. Той е съосновател на Wolf3D, фирма, която създава лични аватари за виртуалния свят. Каспар Тири се появи в класацията на Forbes 30 Under 30 Technology 2019.

„Като тъкмо новодошъл в страната, вашата мрежа е много ограничена и това много затруднява стартирането на компания“, каза Каспар.

Вероятно, това е причината за много чуждестранни основатели, които тъкмо стъпват на американска земя, да се насочат към екселератори и / или завършване на местен колеж / университет.

Карлос Рейнс, съосновател на RubiconMD, базираната в Ню Йорк телездравна компания, заяви, че е успял да изгради връзки благодарение на следването си в Харвардския университет. Там Рейнс, родом от Испания, се запознава с бизнес практиките в САЩ и се срещна с Гил Аддо, с когото основава компанията.

  • 2. Всеки бизнес е бизнес за хора

Стас Тушински е основателят на Instreamatic.AI, базираната в Сан-Франциско компания за рекламни технологии. Той твърди, че за да се стигне до задвижване на стартъп или набиране на капитал в чужбина, трябва да разбирате как мислят хората от други култури. Неотдавна неговият стартъп подписа споразумение с Pandora за тестване на интерактивни гласови реклами.

„Първо, трябва да научите културния код, като той може да бъде различен в зависимост от това къде се намирате“, каза Тушински. „В Ню Йорк, например, има по-голям акцент върху статуса и властта, отколкото в Силиконовата долина.“

Освен това, чуждите предприемачи често се борят с езиковите нюанси. „За да приключите успешено един рунд, е необходимо да умеете да направите вашата визия привлекателна,“ каза Рейнс.

Много професионалисти, израснали в други страни, просто нямат умения за разказване на истории, с които да привличат вниманието на инвеститорите толкова ефективно, колкото техните американски колеги. И често са твърде скромни, за да „разкажат историята си“. Те предпочитат да поставят реалистична и обоснована визия за своя бизнес. Въпреки това инвеститорите в САЩ рутинно са бомбардирани с перфектно изработени презентации (pitches) и не се доверяват толкова на прекомерния оптимизъм на стартиращите предложения.

  • 3. Приемане на предизвикателството с оптимизъм

Действително, родените в чужбина предприемачи често нямат умения за разказване на истории и висококачествена професионална мрежа.

Общото между успешните основатели на стартиращи компании е положителното им отношение.

„Имате нужда от допълнителна доза гъвкавост и желание да се научите, също и да се адаптирате към нова култура, както и начин на поведение“, каза Рейнс. „И много важно – никога да не се оправдавате с това, че сте чужденец, когато не успявате да постигнете нещо.“

Самият Рейнс прекарва повече време за размисъл за бъдещето и анализиране на нови възможности, отколкото да се оплаква от минали преживявания.

Друга черта, която обикновено споделят успешните изпълнителни директори, които са родени извън САЩ, е, че не мърморят за американската политика или имиграция. Вместо това, те смятат, че са на точното място и в точното време.

Тушински е един от тези чуждестранни предприемачи, които твърдо вярват, че Америка все още е най-отворената и приветлива среда за визионери от други страни.

„Само в САЩ можете да станете местен в рамките на живота си, независимо дали имате акцент“, казва той. „Това прави Силициевата долина толкова ефективна в сравнение с други места, в които се опитват да възпроизведат нейния успех.“

Компаниите, които чуждестранните предприемачи създават в САЩ, са истинско доказателство, че разнообразието работи. Например, в RubiconMD работят хора от различен произход и страни, включително Гана, Нигерия, Испания, Канада, Индия, Китай и Германия.

В глобалната икономика уникалното преживяване и визия, които се простират отвъд граници, често се превръщат в основно предимство на един стартъп.

Чуждестранните основатели в САЩ се осмеляват да бъдат различни. В крайна сметка, това е единственото ключово предимство, което те могат да извлекат и използват, за да постигнат успех.

Автор: Виктория Завялова за www.entrepreneur.com

Снимка: Unsplash