Съвети за дигитализацията на семейния бизнес в Европа

Автор: Генаро Куфано

Прочетете как може да подобрите видимостта на семейния си бизнес в търсачките, като използвате тези три стратегии и възможностите, които дигитализацията ни дава.

Когато срещнах за пръв път Брунело Кучинели, основателят и собственик на едноименната група, видях неговата упоритост. Той е предприемач, изградил компанията и целия си живот около философията на Сократ, Сенека, Кант, Марк Аврелий, Александър Велики и Свети Бенедикт.

Може би ще предположите, че човек, който е токова отдаден на древната литература и философия, няма да разбере значението на дигитализацията на бизнеса. Това обаче не е вярно в случая. С годишни приходи от над 500 милиона евро през 2017, Кучинели не е малък бизнес за стандартите на Италия. И все пак си остава семеен бизнес, управляван от средновековното селце Соломео.

Наскоро Брунело Кучинели стартира две дигитални инициативи, наречени “Хуманистични занаятчии на мрежата” (Humanistic Artisans of the Web) и “Съвременна фабрика” (Contemporary Factory). И както беше посочено от Кучинели в писмото му до акционерите, целта на тези инициативи е да “гледат към бъдещето, докато в същото време пазят в съзнанието си уроците на великите хора в миналото”.

Историята на Кучинели подчертава значението на дигитализацията на семейния бизнес в Европа. Всъщност повече от 44% от най-успешните семейни бизнеси в света са в Европа.

Когато бъдат попитани кое е най-важното в семейния бизнес, в 37% от случаите предприемачите посочват иновациите за най-важен приоритет. А днес иновациите започват с първата и най-важна стъпка – дигитализацията.

Нека се концентрираме върху три дигитални канала, които са основни двигатели на бъдещия растеж на семейния бизнес.

Предимство на платформите за електронна търговия пред традиционните магазини

Електронната търговия в Европа се разраства с огромна скорост. По тази причина да не създадете електронна платформа заедно с физическия си магазин ще е грешка. И то грешка, която ще коства много на семейния ви бизнес. Колкото и лесни за използване да изглеждат платформите като Amazon и eBay, много е важно да изградите своя платформа за електронна търговия.

Местата за търговия като Amazon ви позволяват да започнете дейността си незабавно. Проблемът е, че няма да имате контрол над самото място за търговия. Освен това Амазон ще вземе значителен дял от приходите ви. Ако Amazon реши да промени правилата си за цените или политиката си за употреба, магазинът ви трябва да се пригоди. Няма да имате възможност да развивате дейността си както искате.

По тази причина, макар да изглежда като добра идея в краткосрочен план да изградите магазина си на вече съществуваща платформа, важно е да инвестирате в собствена дигитална инфраструктура. Така ще имате пълен контрол върху цените, разпространението и връзките с отделните потребители.

Изграждането на частна платформа за електронна търговия не е толкова трудно и може да бъде направено на платформи като Shopify, WooCommerce и BigCommerce. Разбира се, наемането на добър разработчик е ключова част от управлението на платформата ви. Би трябвало да изградите успешна платформа за една година.

Използвайте SEO за по-добро позициониране в интернет

След като изградите платформата си за електронна търговия, вече имате своя магазин в интернет. Това обаче не е достатъчно само по себе си. Има едно шеговито правило при търговията с недвижими имоти: “Трите най-важни неща са местоположението, местоположението и местоположението”. Това важи и за интернет.

Платформата ви за електронна търговия може и да е достъпна на глобално ниво, което ви дава усещането, че работата е приключила. Въпреки това, когато започвате електронната си търговия, все едно сте отворили магазин в пустинята. Магазинът е там, но никой няма да го намери, ако не успеете да го класирате по-високо в Google. Как? Чрез оптимизация за търсещите машини (SEO).

SEO представлява набор от техники, които позволяват на сайтовете да се класират по-високо в резултатите от търсенията в Google. Представете си, че ходите по улиците на Рим и търсите ръчно изработена чанта. Ще потърсите “най-добрата ръчно изработена чанта” в Google и ще идете да пазарувате там, където търсачката ви насочи.

Тоест, идеята на SEO е да покажете магазина си на най-подходящите хора и на най-удобното място в интернет – първата страница с резултати на Google. Това е важно, защото 95% от трафика през Google идва от първата страница.

Създаването на стратегия за SEO не е лесна работа. Изисква известна специализация. Така че най-добре да наемете SEO агенция, която да ви помогне да движите нещата за поне 6 или 12 месеца. Този процес ще убеди Google да се доверява на сайта ви като авторитетен в някоя конкретна ниша. Така бизнеса ви ще бъде представян като идеално място за група клиенти, на базата на търсенията им в мрежата.

Как да изберете добра SEO агенция? Ето няколко знака, че агенцията, която обмисляте да наемете може да не е подходяща.

  • Не ви питат за бизнес целите ви и какво искате да постигнете със SEO. Все пак SEO е още един канал за дистрибуция, който може да има влияние върху бизнеса.
  • Казват ви, че имат “тайната подправка”, с която ще ви помогнат да се качите по-високо в резултатите на Google. Всъщност никой няма такава подправка. Добрата SEO агенция ще трябва да експериментира много, докато намери най-подходящата стратегия за вас.
  • Обещават ви повишаване на трафика с 200%. SEO е свързано с експериментиране. Едно е да споделяте резултати от предишни проучвания, съвсем друго да обещавате невъзможни неща. Добрата SEO агенция ще сподели процеса и ще го направи прозрачен, за да е наясно собственикът на бизнеса за напредъка и свършената работа.

Маркетингът на съдържанието е могъщо оръжие в позиционирането на семейния бизнес

Едно от най-мощните оръжия в изграждането на ефективна SEO стратегия е да започнете с добра стратегия за маркетинга на съдържанието. Това е набор от стратегии и техники за създаване и дистрибутиране на съдържание по няколко канала. Целта е да утвърдите бранда си и да го представите пред желаната аудитория.

Точно като при SEO, маркетингът на съдържание изисква известно ниво на експертност. Всъщност, като собственик на бизнес, може да не сте запознати с нюансите, чрез които съдържанието може да стена нов дистрибутивен канал за бизнеса ви. Най-важният момент е да решите с кого говорите и кои са идеалните ви клиенти.

Всичко започва с определяне на бизнес целите ви. Едва след това може да откриете идеалните си клиенти. От тук насетне стратегията може да бъде структурирана, като се използват няколко инструмента. Например Google Keyword Tool е безплатен и все пак мощен ресурс, за да разберете важна информация за публиката си. Друг безплатен инструмент е Ubersuggest. И като се има предвид, че част от стратегията на съдържанието е изградена около възможността да се отговори на въпросите, които публиката има, може да използвате безплатното приложение Answerthepublic.

Всичко си идва на мястото с добра стратегия за съдържанието

Дефинирането на стратегия за съдържанието в процеса на дигитализацията е изключително важно. Точно тук се обединяват трите елемента – електронна търговия, SEO и съдържание.

Електронната търговия е като магазин с витрини. Чрез SEO поставяте стоката си там, където ще предизвика интереса на хората, които искате да ви станат клиенти. Най-добре това да е първата страница на Google. Съдържанието създава мост между клиентите ви и магазина ви чрез стратегия за съдържанието. Едва когато постигнете това може да кажете, че сте изградили ефективна дигитална стратегия за вашия семеен бизнес.

Източник: www.entrepreneur.com