Предприемачи казват: “Игнорирайте тези често срещани съвети за стартъпи”

Има често срещани съвети за стартъпи, които може да игнорирате, според предприемачи. Това, че някой съвет е често повтарян, не винаги означава, че е ефективен.

В света на стартиращите компании има множество предприемачи, които желаят да споделят своя опит и тайни за успех. Голяма част от тях са склонни да дават сходни съвети за амбициозни основатели на фирми. Някои от тях са: съставяне на бизнес план, изграждане на добър екип, проучване на клиентите и др.
Действително повечето от тези широкоразпространени съвети за предприемачи са пълни с мъдрост, но опитът сочи, че не всички са ефективни. Всъщност някои от тях ще насочат вас и бизнеса ви в грешната посока.

По този повод ние помолихме група от предприемачи да споделят за някои често повтарящи се съвети за стартъпи, с които не са съгласни. Тук са упоменати 7 съвета, които те мислят, че не е нужно да се следват и се обосновават защо.

Игнорирайте емоциите си.

Взимането на бизнес решения на база на логика звучи като добър съвет. Обаче не винаги работи, казва Блеър Томас, съосновател на eMerchantBroker. Вместо това, той препоръчва комбинирането на логиката със страстта.
„Разбирането на всичко, което трябва да се знае – факти, проучване и данни, е важно за всяка индустрия, но мотивацията е друга важна част от този процес“. Томас казва: „Логиката и знанието да се използват за взимане на решения. В допълнение е нужно те да са базирани на емоции, подхранвани от страст, мотивация и усърдие.“

Възползвайте се от външно финансиране.

Въпреки че повечето стартъпи вярват, че имат нуждата да получат пари от инвеститори, за да се конкурират с „големите момчета“, Стефани Уелс, основател на Formidable Forms мисли, че ако е възможно, е по-добре да се самофинансирате.
„Когато самофинансирате стартъпа си, ще има шанс да започне с малко и да расте постепенно. Съответно това ще насърчи по-скоро положителното ви отношение към паричните потоци“, добавя Уелс.

Първо се фокусирайте върху продукта.

Често се казва на основателите на фирми да се фокусират първо върху продукта, а правилната клиентска база ще ги намери. Въпреки това съоснователят на WPBeginner, Сайед Балки, вярва, че стартъпите трябва да работят в обратната посока. Първо, да идентифицират клиентската база и най-големите ѝ нужди, а после да създадат продукт, който да ги задоволява.
„Когато работите в обратен ред, много по-вероятно е клиентите да оценят продукта ви“, обяснява Балки.

Автоматизирайте всичко.

Според Никол Мунос, основател и изпълнителен директор на Nicole Munoz Consulting Inc,. новите бизнеси, които се опитват да автоматизират и мащабират всичко, се провалят в дългосрочен план.
„Ако не работите на своя глава, не се трудите усърдно и не използвате методите на старата школа, вашият бизнес няма да се развие“, заявява Мунос. „Трябва да сте готови да провеждате разговори, да си изцапате ръцете и да работите дълги часове, чак до изтощение.“

Поддържайте малък екип.

Стартъпите, които са с малък бюджет, често предпочитат техния екип да е малък в началото и се опитват да поддържат всичко сами. “Макар идеята да разчитате на себе си да свършите нещата да изглежда добра, вие със сигурност ще прегорите след време”, заявява Томас Грифин, съосновател и президент на OptinMonster.
„За да успеете, трябва да сте способен да отделите финанси за наемане и честно заплащане на специалисти, които да могат да свършат качествено работата, която се очаква от тях,“ заявява Грифин. „Не режете от бюджета за това“.

Казвайте „да“ на всяка възможност.

Зак Байндър, съосновател и президент на Bell + Ivy, признава, че възможностите идват от много посоки и разбира защо предприемачите не искат да ги пропуснат. Въпреки това приемането на всяка една възможност, която се задава не е най-добрата стратегия.
„Разбирането кога да кажеш „не“ те прави добър предприемач“, обяснява Байндър. „Ако казваш „да“ на всяка възможност, твоят бизнес ще бъде толкова разпилян и разфокусиран, че никой няма да знае точно с какво се занимава компанията“.

Поддържайте същия курс.

Новите предприемачи често чуват да поддържат курса и да не се предават, ако нямат успех веднага. Отнема време, докато бизнесът потръгне в положителна посока. В този период е жизнено важно да разберете кога да смените посоката.
„Собственикът на бизнес трябва да остане уверен и да даде време на бизнеса си да се развива“, казва Матю Подолски, който е управляващият адвокат на Florida Law Advisers, P.A. „Ако има проблеми с рентабилността на фирмата или други проблеми в бизнеса, трябва да потърсите решения и подобрения. Поддържането на курса, може да не е подходящото решение.“

Автор: Young Entrepreneur Council за inc.com