От онлайн бизнес към физически магазин – как да успеем

Автор: Марк Гермезиан, основател и CEO на Fourpost

Новината, че Sears затварят магазините си, заедно с информацията, че Amazon вече имат над 600 ритейл магазина, правят едно нещо пределно ясно – ритейл индустрията претърпява сериозни промени. Клиентите, които почти изведнъж се запалиха по удобствата на онлайн пазаруването и директната доставка, все още предпочитат да пазаруват във физически магазини. Причината е различното преживяване и отношението към бранда, което предлагат те. 79% от пазаруващите казват, че преживяването е най-важно за това колко често пазаруват и за това какви магазини и марки предпочитат. Близо 6 от 10 пазаруващи са привлечени в магазина от специални събития, които се провеждат в него. Това включва възможността да се изпробва продуктът, възможност за преференциални поръчки и демонстрация на продукти.

В резултат на това все повече онлайн магазини планират да отворят физически локации.

Днес брандове, които са започнали като онлайн магазини, например Everlane, Warby Parker и Wayfair, отварят магазини, като нов начин да се свържат с клиентите си. Тези физически магазини позволяват на клиентите да видят, да докоснат и да изпитат продуктите и брандовете, което създава по-дълбока привързаност и лоялност към бранда.

Отварянето на физически магазин е трудна задача, а за някои брандове направо невъзможна. Дългосрочни договори, високи наеми, увеличаване на разходите и затруднената логистика правят това начинание времеемко и скъпо. И въпреки желанието за нови преживявания при пазаруването, настоящият модел не позволява на нови брандове, без значение малки или големи, национални или международни, да поемат риск и да експериментират. По тази причина много молове едва оцеляват. Свободните търговски площи никога не са били толкова много.

Въпреки нарастващия фокус върху използването на технологии за подобряване на преживяването на клиентите, брандовете и ритейлърите, те все още са са една подценена част от уравнението. Традиционният ритейл модел не успява да се възползва пълноценно от технологията. Индустрията е затънала в рутина и отказва да се промени. Настоящият модел ще продължи да се задъхва, докато не се научи да задоволява нуждите на модерните брандове, а не само на купувачите. Това означава да осигури на бизнеса правилните инструменти и общност, за да се разраства. Технологиите трябва да се използват, за да се ускоряват процесите. Така ще се създаде възможност за дългосрочен успех. Брандовете ще могат да предложат преживяването, което клиентите търсят. Не можем ли да използваме технологиите, които помогнаха за успеха на други индустрии, най-вече онлайн търговията, в управлението на физическите магазини?

Имайте предвид следните неща, за да си гарантирате успех:

Възползвайте се от технологиите

Технологиите помагат за много неща в живота ни, защо не и в управлението на бизнеса? Има няколко достъпни услуги, като Square, Shopify, Dor, Zendesk и QuickBooks, които автоматизират досадния и времеемък процес в ръководенето на магазин. Тези приложения улесняват работата с ПОС терминали, помощ на клиентите, счетоводството и други неща. Така си освобождавате време да се ангажирате повече с клиентите си, да разраствате бизнеса и да развивате местната си общност.

Присъединете се или изградете общност

Като в много аспекти от живота, една подкрепяща общност може да помогне на бизнеса ви да процъфти. Намерете хора, с които сте на едно мнение – ментори, приятели, фенове – които са отдадени на това да помагат на вас и на магазина ви да преуспява. В допълнение към местната ви мрежа, може да потърсите по-големи международни организации. Местната търговска камара и други местни търговски организации могат да бъдат страхотен ресурс. Концепцията за мулти-бранд ритейла също са лесен начин да създадете връзки в установена общност. По точи начин ставате част от обща търговска дестинация. Така че увеличите маркетинга “от уста на уста” и видимостта на бизнеса си.

Давайте на обществото

Намерете начин да давате нещо на обществото, без значение дали на местно или национално ниво. Неща като това да дарявате продукта си, да участвате в доброволчески проекти или да подпомагате благотворителна кауза, само ще изтъкнат стойността на бизнеса ви. Когато давате на обществото, използвате ресурсите си по-възможно най-добрия начин. Така ще бъдете забелязани във вашата общност. Днешните клиенти се интересуват къде харчат парите си и са по-склонни да ги дадат на брандове, които имат сходни с техните възгледи.

Фокусирайте се върху преживяването

Връзката е ключът към създаването на преживяване, към което клиентите ще се връщат отново и отново. Помислете как да дадете уникално преживяване, което клиентите не могат да получат никъде другаде. Това може да е интересен начин за представяне на продуктите, персонализация на място, малки подаръчета, дегустация, доставка в същия ден. Дайте всичко от себе си в създаването на преживяване за пазаруващите. Така ще можете лесно да превръщате новите клиенти в завърнали се. Това ще са хората, които ще препоръчват бизнеса ви на приятелите си и на семейството си.

Ритейл индустрията съвсем не е мъртва. Просто се нуждае от иновации, за да преуспява. Ако се фокусираме върху обществото и предлагаме услуги, които не само ще позволят на бизнеса да оцелява, но и да преуспява. Ще можем да съградим нов модел, който клиентите желаят, и от който брандовете се нуждаят.

Източник: www.entrepreneur.com