Как вашият онлайн бизнес да се възползва максимално ефективно от социалните медии

Всички възможни доклади, от последните години, доказват непрекъснатия темп на растеж в онлайн базирани бизнеси, техният размер и обем продажби. Средният процент на глобалния растеж е близо 14% за 2014. Електронната търговия определено расте. Освен търсенето, расте и предлагането на всякакви електронно базирани услуги и продукти.

Моментът е наистина критичен. Всяка компания трябва да положи максимални усилия, за да се влее в тренда, за да устои на конкуренцията и запази свой пазарен дял. Навлизайки в 2015 та, става все по-важно правилното използване на всички онлайн маркетингови инструменти. Все още социалните мрежи позволяват с по-ограничен бюджет, да се достигне до маса потребители, които определят голям клиентски потенциал.

Как да създадем ефективна онлайн маркетинг стратегия?

Марките продължават да правят, все още, някои основни грешки, когато интегрират социалните медии, в своята маркетингова стратегия. Компаниите считат, че създавайки профили в мрежи като Facebook и Twitter, е напълно достатъчно, за да привличат клиенти. Не бива да се забравя факта, че социализирането е основна цел на хората, когато се включват във всяка една платформа. Пазаруването е второстепенно. Така, че фокусът трябва да е не върху присъствието, а върху общуването. Най-добрият начин, да се възползвате от социалните канали, е да се отдадете на комуникация с потенциалните си клиенти, да изградите връзка, интерес, доверие, че ви има, че сте актуални, а след това да получите резултати от очакванията си.

Всеки Facebook пост достига до 1% от натрупаната фен маса, така че с интересно съдържание, можете да го повишите до 3%.

Съществуват няколко основни причини, поради които вашите фенове не ви следят

           1. Вероятно аудиторията на вашата компания, не е в социалната мрежа, която поддържате.

Различните социални мрежи имат различен профил на потребителите. Всяка компания създава Facebook фен страница, но може да се окаже, че Twitter е по-подходящото място за вашия бизнес. Всяка социална мрежа позволява детайлно проследяване на активностите на вашата аудитория, това е важна информация, която регулярно трябва да се анализира. Ако не знаете достатъчно за навиците на вашите клиенти, то може би е време да научите повече за тях. Един от най-лесните начини да го направите, е чрез добавяне на поле с въпрос във формата за регистрация: Кои социални медии най-често използвате?

2. Вероятно вашата аудитория няма причина, за да ви следва!

Когато масата от фенове се превърне в последователи, вашите цели са постигнати. Марките трябва да предразполагат потребителите да се чувстват близки с тях, за да имат подобни усещания, те трябва да чувстват доверие, сигурност. Сигурността е ключов елемент при онлайн пазаруването и инвестицията в Доверие, може да се окаже голям разход за бизнеса, но да донесе и голяма възвръщаемост, на по-късен етап.

За да са в постоянна връзка с вас, да ви следят, е необходимо феновете да имат причина да го правят. Причината може да бъде достъп до ексклузивни предложения, възможност да имат достъп до съдържание, което не е масово.

3. Публикувате идентично съдържание във всички социални платформи

Както вече споменахме, всяка социална мрежа има собствена идентичност. Еднакво съдържание, публикувано ежедневно във всяка мрежа, по-скоро би отблъснало феновете ви, отколкото да ги привлече. Подбирайте точната информация и я позиционирайте на точното място. Следете реакциите

4. Постовете ви са автоматизирани

Ако съдържанието е прекалено промоционално и няма социална стойност за читателите, то често ще бъде пропускано, а вероятно и игнорирано. Комбинирайте промо предложенията с лични послания, това няма да остане без реакция.

5. Вашите клиенти не знаят, че имате акаунт в социалната мрежа, която те използват

Не е достатъчно да създавате профили навсякъде, трябва да ги поддържате. Проучванията показват, че потребителите очакват техните любими марки, да имат профили в поне 3 социални мрежи. Участието в толкова на брой платформи е напълно достатъчно, за да се поддържа качествено съдържание, насочено към нуждите на точните потребители.

Не е за пренебрегване факта, че поддържането на социален профил изисква време и усилия, за да се случва качествено, е важно да не прекалявате.

 

Грешките са неизбежни, но щом се предприемат мерки за тяхното отстраняване, можете да се фокусирате върху монетаризирането на резултатите постигнати в социалните мрежи.

Задължително интегрирайте функционалност за споделяне на съдържанието от вашия сайт в онлайн мрежи. Електронната търговия, често се сравнява със строителната индустрия. И при двете доверието е критично важно. Социалното споделяне доказва, че вашите продукти си заслужават.

Споделянето на клиентски мнения също работи в посока изграждане на доверие. Много онлайн търговци не автоматизират споделянето на мнения, за да не допуснат лошо мнение да стане публично. Съществува проучване, според което 90% от споделяните мнения са положителни.

Как да изберете подходящи социални медии за вашето онлайн общуване?

Както вече споменах 3 социални медии са напълно достатъчни, за да се оформи добро присъствие в интернет пространството, за компания или марка. За да изберете подходящата за вашата аудитория мрежа, имайте предвид някои ключови характеристики: пол, възраст, B2B или B2C е вашият бизнес.

Пример: ако вашите потенциални клиенти са предимно жени, на възраст между 25 и 45 е добре да предпочетете Pinterest, в случай, че бизнесът ви предлага корпоративни услуги, можете спокойно да направите фирмена страница в LinkedIn, а Facebook трябва да бъде включен във вашата социална стратегия, без значение по-горе описаните условия.

Съществува тенденция, социалните мрежи да се разглеждат като независим маркетингов инструмент, но те са част от цялостния комуникационен микс на всяка марка. За максимално добри резултати, онлайн социалните дейности трябва да се комбинират с всички останали форми на промоция.

 От Катя Сотирова, CEO Innovatoria и собственик на няколко успешно развиващи се онлайн магазина www.obuvalka.com; www.roklite.com
Ако искате да станете богати, поръчайте си книгата “Ангел” на Джейсън Каланис!