Какво всеки CEO трябва да знае

Дори опитни мениджъри могат да се окажат разочароващи изпълнителни директори. Просто погледнете високия процент на текучество в корпоративния свят. През януари тя достигна най-високото си ниво от осем години насам, като има 132 напуснали (според данните на изпълнителната агенция Challenger, Gray и Christmas).

Така че, когато става дума за CEO на стартъп, предизвикателствата често са по-големи. Въпреки това обикновено няма възможност да се търси негов заместник. Стартъпите обикновено нямат ресурси за това.

Тогава какво могат да направят CEO-тата на стартъпи, за да подобрят шансовете си за успех? Е, за да получим отговори по този въпрос, наскоро интервюирах Sheryl O’Loughlin, която е доказал се главен изпълнителен директор. Имайте предвид, че докато е начело на Clif Bar, тя стартира популярните барове Luna. След това става главен изпълнителен директор на REBBL, която се занимава със супер билкови напитки.

“Като CEO имах възходи и падения, успехи и неуспехи”, каза Шерил. “Това е само част от играта, така че ако наскоро сте стъпили на този терен, не очаквайте директно постигане на целта си. Мислете за воденето на бързо разрастващи се стартъпи повече като за едно диво, епично приключение, в което няма правила и никога не знаеш какво точно какво да очакваш.

Все пак има някои общи принципи, които трябва да имате предвид. Ето три от тях:

# 1 – Бъдете смело смирени

Концепцията за “смело смирение” звучи противоречиво. Но всъщност става дума за постигане на добър баланс при вземането на решения. Това означава, че трябва да се съсредоточим върху визията, но също и върху желанието за стабилност.

Шерил се занимава с това, когато започва работа в REBBL, където имало само петима служители. За да развие бизнеса, тя осъзнава, че оригиналната продуктова линия трябва да бъде прекратена.
Това със сигурност било спорно. Помислете, че бизнесът е създаден като организация с нестопанска цел, наречена “Не се продава”, и има мисията да “създаде бъдеще без трафик на хора”.

“Разбираемо е, че беше трудно представителите на” Не се продава “в нашия борд на директорите да се съгласят да прекратят линията, с която сме стартирали”, казва Шерил. “Имахме много трудни разговори около този смел ход. Наистина слушах техните притеснения относно ангажимента ни към „Не се продава“ и обясних защо все още дълбоко вярвах, че това е правилният бизнес ход. И посочих, ако можем да разразстнем REBBL, като се съсредоточим върху най-успешните ни линии, бихме могли по-добре да разширим само важната работа от “Не се продава”. Подчертах, че ще бъда отговорна за решението и се ангажирах бързо да се адаптираме, ако не се получи.

Оказа се, че е правилният подход. За кратко време продажбите на REBBL скочиха нагоре.

Шерил споделя: “Трябваше да намеря това пресичане между смелостта да взема твърдо решение и скромността да го правя съвместно, да се учим от процеса и да поемам отговорността за бързо настройване към план Б, ако план А се окаже грешка. ”

# 2 – Комуникирайте, комуникирайте, комуникирайте.

CEO е затрупан с много информация. И това е добре.
Но понякога един главен изпълнителен директор може да e като кон с капаци. “За съжаление, не никой не може да чете мислите на другия.”

Това означава, че успешният главен изпълнителен директор има нужда да си научи урока по “комуникация, комуникация, комуникация”. Никога не предполагайте, че всеки знае какво се случва.

# 3 – Разделете стойността на вашата компания от вашата себестойност

В началото на кариерата си Шерил трябвало да се справи с някои големи неуспехи. Например, тя и съпругът ѝ са основали фирма, Plum Organics. Обаче семейният бизнес не бил успешен и това означавало, че трябвало да го изостави. „Чувствах се като абсолютен провал“ – каза Шерил.

В такава ситуация е лесно да прецените себе си и цената на вашата компания. Що се отнася до Шерил, отнело ѝ много време, за да се измъкне от тази вредна мисъл.

Опитът обаче се оказа полезен и й помогна да се справи с неизбежните предизвикателства на бъдещите си начинания.

“За новите изпълнителни директори поддържането на разумно разстояние от вашата компания е от съществено значение”, казва Шерил. “Здравомислещ CEO, който може да управлява стартъп със самообладание, е главен изпълнителен директор с издръжливост не само да развива компанията, но и да запази здравето и отношенията си непокътнати.“

Източник: https://www.forbes.com/sites/tomtaulli/2018/05/10/what-every-startup-ceo-needs-to-know/#6d789a1432cb
Автор: Tom Taulli