Всички бихме били предприемачи, ако беше толкова лесно, колкото измислянето на една страхотна идея. Но тези от нас, които са вложили дълги часове и са жертвали финансова сигурност за страстта си, знаят, че е необходимо много повече.
Вашият стартъп може да започне с една идея, но вашият начин на мислене е това, което ще го изгради или разруши.
-
1. Бъдете самоосъзнати
Първият начин на мислене, който трябва да имате предвид, е да вървите по пътя на самоосъзнатостта. Доверете се на идеята си, но бъдете наясно с клопките. Страстта е от съществено значение за успеха, но не е най-важното нещо. Често виждаме предприемачи, които са толкова увлечени от идеите си, че са слепи за всемъзможните потенциални клопки. Инвеститорите не искат да дават трудно спечелените си пари в ръцете на някой, който не успява да види слабостите на продукта си. Страстните предприемачи, които са слепи, могат да поемат неизчислени рискове в името на своя продукт или услуга. В резултат на това те могат да се провалят.
Няма нищо лошо в страстта – всъщност ния я насърчаваме. Тя ще ви преведе през дългите нощи и тежките дни, стига да е придружена от малко себепознание. Подходете към продукта или услугата си с критично око и работете върху слабите му страни. Адресирането на уязвимостите на вашите идеи – както към вас, така и към потенциалните инвеститори, само ще подсили самите идеи.
-
2. Доверете се и приемете помощ
Склонни сме да гледаме на бизнеса си като на бебе и да не даваме на чуждите ръце да пипат нашето изобретение. Избягвайте изкушението да се държите като малко дете с нова играчка. Този начин на мислене не само е късоглед, но е и опасен. Това може да означава ранно прегряване. Собствениците и партньорите-съоснователи са особено уязвими от този начин на мислене. Това е така, защото те са инвестирали толкова много в идеите си, че не са склонни да оставят другите да ги докосват.
Не се чувствайте така, като че ли трябва да извървите този път сам. Изградете успешен стартъп с помощта на служители, инвеститори и ценни партньори. Сформирайте група от хора със самостятелни стартъпи, които имат специализирани знания. Бъдете нащрек за егоизма и отхвърляйте онези, чието мислене е „аз, аз, аз“. За саботаж на дадена идея е необходим само един погълнат от себе си член на екипа.
-
3. Повече от страхотна идея
Твърде често предприемачите се придържат към философията „клиентите ще дойдат сами, ако вече има нещо изградено“. Те си мислят: “Кой се нуждае от маркетингова стратегия, когато предлага такъв страхотен продукт?” Но това не е „полето на мечтите“, а тук холивудската магия не работи за нас. Разчитането само на идея е нещото, което ще ни спъне окончателно. Клиентите не се събират около марка, само защото тя има страхотна идея. Ако беше толкова просто, всички щяхме да сме Марк Зукърбърк и Ерик Шмидс.
Вашият продукт или услуга изисква цялостен маркетингов подход. Неотдавнашен метаанализ на 200 провалени стартъпа разкри, че много компании приписват провала си именно на маркетинговите си гафове: 7% съобщават за лоша маркетингова стратегия, а почти 1/4 отчитат, че не слушат клиенти си или не развиват връзки с тях. Чудесната идея може да означава, че предстои успех, но само ако помислите за правилната отправна точка.
-
4. Внимавайте да не се доверявате само на позитивността
Какво не е наред с позитивността, страстта или чувството за собственост? Нищо, но те не са единствените съставки за успех. Когато те са в големи дози в стартъпа ви, тези нагласи ви карат да мислите, че сте създали нещо необикновено. Вие смятате, че вашият продукт е невероятен и без съмнение ще промените света. Бизнесът е обречен да се провали, когато предприемачите смятат, че имат нужда от пазар, когато нямат такъв. Също когато не успяват да проучат критично своите идеи и когато им липсва гъвкавост да пренасочат курса си при необходимост.
Увереността в идеята ви е от съществено значение, когато става въпрос за продажби. Вярата във вашата визия подхранва предстоящите дълги дни. Но истинският успех идва с упорит труд, интелигентно планиране, страхотен екип и цялостна маркетингова стратегия. Ако продължавате да носите розови очила, това носи риск.
Автор: Даниел Нюмън за https://www.entrepreneur.com/
Ако искате да станете богати, поръчайте си книгата “Ангел” на Джейсън Каланис!