Четири нагласи, които ще изградят или разрушат вашия стартъп

Всички бихме били предприемачи, ако беше толкова лесно, колкото измислянето на една страхотна идея. Но тези от нас, които са вложили дълги часове и са жертвали финансова сигурност за страстта си, знаят, че е необходимо много повече.

Вашият стартъп може да започне с една идея, но вашият начин на мислене е това, което ще го изгради или разруши.

  • 1. Бъдете самоосъзнати

Първият начин на мислене, който трябва да имате предвид, е да вървите по пътя на самоосъзнатостта. Доверете се на идеята си, но бъдете наясно с клопките. Страстта е от съществено значение за успеха, но не е най-важното нещо. Често виждаме предприемачи, които са толкова увлечени от идеите си, че са слепи за всемъзможните потенциални клопки. Инвеститорите не искат да дават трудно спечелените си пари в ръцете на някой, който не успява да види слабостите на продукта си. Страстните предприемачи, които са слепи, могат да поемат неизчислени рискове в името на своя продукт или услуга. В резултат на това те могат да се провалят.
Няма нищо лошо в страстта – всъщност ния я насърчаваме. Тя ще ви преведе през дългите нощи и тежките дни, стига да е придружена от малко себепознание. Подходете към продукта или услугата си с критично око и работете върху слабите му страни. Адресирането на уязвимостите на вашите идеи – както към вас, така и към потенциалните инвеститори, само ще подсили самите идеи.

  • 2. Доверете се и приемете помощ

Склонни сме да гледаме на бизнеса си като на бебе и да не даваме на чуждите ръце да пипат нашето изобретение. Избягвайте изкушението да се държите като малко дете с нова играчка. Този начин на мислене не само е късоглед, но е и опасен. Това може да означава ранно прегряване. Собствениците и партньорите-съоснователи са особено уязвими от този начин на мислене. Това е така, защото те са инвестирали толкова много в идеите си, че не са склонни да оставят другите да ги докосват.
Не се чувствайте така, като че ли трябва да извървите този път сам. Изградете успешен стартъп с помощта на служители, инвеститори и ценни партньори. Сформирайте група от хора със самостятелни стартъпи, които имат специализирани знания. Бъдете нащрек за егоизма и отхвърляйте онези, чието мислене е „аз, аз, аз“. За саботаж на дадена идея е необходим само един погълнат от себе си член на екипа.

  • 3. Повече от страхотна идея

Твърде често предприемачите се придържат към философията „клиентите ще дойдат сами, ако вече има нещо изградено“. Те си мислят: “Кой се нуждае от маркетингова стратегия, когато предлага такъв страхотен продукт?” Но това не е „полето на мечтите“, а тук холивудската магия не работи за нас. Разчитането само на идея е нещото, което ще ни спъне окончателно. Клиентите не се събират около марка, само защото тя има страхотна идея. Ако беше толкова просто, всички щяхме да сме Марк Зукърбърк и Ерик Шмидс.
Вашият продукт или услуга изисква цялостен маркетингов подход. Неотдавнашен метаанализ на 200 провалени стартъпа разкри, че много компании приписват провала си именно на маркетинговите си гафове: 7% съобщават за лоша маркетингова стратегия, а почти 1/4 отчитат, че не слушат клиенти си или не развиват връзки с тях. Чудесната идея може да означава, че предстои успех, но само ако помислите за правилната отправна точка.

  • 4. Внимавайте да не се доверявате само на позитивността

Какво не е наред с позитивността, страстта или чувството за собственост? Нищо, но те не са единствените съставки за успех. Когато те са в големи дози в стартъпа ви, тези нагласи ви карат да мислите, че сте създали нещо необикновено. Вие смятате, че вашият продукт е невероятен и без съмнение ще промените света. Бизнесът е обречен да се провали, когато предприемачите смятат, че имат нужда от пазар, когато нямат такъв. Също когато не успяват да проучат критично своите идеи и когато им липсва гъвкавост да пренасочат курса си при необходимост.

Увереността в идеята ви е от съществено значение, когато става въпрос за продажби. Вярата във вашата визия подхранва предстоящите дълги дни. Но истинският успех идва с упорит труд, интелигентно планиране, страхотен екип и цялостна маркетингова стратегия. Ако продължавате да носите розови очила, това носи риск.

Автор:  Даниел Нюмън за https://www.entrepreneur.com/

Ако искате да станете богати, поръчайте си книгата “Ангел” на Джейсън Каланис!