5 неща, които никога не бива да правите на нетуъркинг събитие

Автор: Зак Фридман

Случвало ви се е. След края на конференцията или преди нея, по време на обедната почивка. Когато става дума за нетуъркинг, има няколко неписани правила за това, което не бива да казвате.

Следващия път, когато сте на нетуъркинг събитие, каквото и да правите, гледайте на всяка цена да избягвате тези 5 неща:

1. Да давате принтирано резюме на всеки, когото срещнете

Ако си търсите нова работа, едно нетуъркинг събитие може да е идеална възможност да научите за новите възможности. На подобни събития се насърчава самоинициативата.

Да раздавате ли обаче резюмета наляво и надясно? По-добре недейте.
Никой не иска да получи принтираното ви резюме на събитието. Така не само ще изглеждате твърде отчаян, но и човекът, на когото сте го връчили, трябва да обикаля да го разнася навсякъде със себе си.

Няма нищо нередно в това да обменяте контакти или да се свържете с някого в LinkedIn. Ако имат подходяща позиция за вас, най-добре да се свържете с тях след събитието.

2. Да се хвалите колко е невероятна компанията ви

Когато срещнете някого на нетуъркинг събитие, нормално е да споделите с какво се занимавате.
Въпреки това никой не се интересува, че вашата фирма три пъти е печелила наградата за фирма на годината, че сте постигнали някакъв невероятен рекорд или че сте най-доброто работно място от 2007.
Скромността е от значение. Има голяма разлика между безразсъдно самохвалство и развитие на бизнеса.

Запомнете: ако искате да рекламирате компанията си по най-добрия начин на нетуъркинг събитие, преди всичко слушайте. Научете и демонстрирайте как бихте могли да сте полезни на хората, с които говорите. Нека те сами да разберат, че се нуждаят от вас.

3. Да прекъсвате разговора, за да говорите с някой “по-важен”

Виждали сте такива сцени. Радко се получава “гладко”.
Вместо това постарайте се да имате ползотворен разговор с хората, които срещате, без значение каква е позицията им в организацията. Открийте стойностното в разговора, който водите. Опитайте се да извлечете поне една полза от хората, които срещате (и разбира се да предложите нещо ценно от своя страна).

Когато дойде време да преминете към следващия разговор, прекъснете настоящия по подходящ и уважителен начин.

4. Да се здрависвате бързо и давайте визитни картички

Няколко бързи ръкостискания и пробутване на визитни картички никога не е добър ход.
Общуването “ръкостискане-картичка” няма как да бъде заместител на пълноценен разговор.

Целта на нетуъркинг събитията е да се свържете с подходящи хора, като разговаряте с тях, а след това да продължите комуникацията си след събитието. Ако само дадете картичката си, без да проведете разговор, увеличавате шанса да бъдете забравен веднага след това.

5. Не бъркайте нетуъркинг събитията с бизнес изложения

Нетуъркинг събитието не е панаир.
Наистина, важно е да се стремите да говорите с хората и трябва да сте фокусирани върху това да “продадете” себе и или бизнеса си. Въпреки това не забравяйте къде се намирате. Ако искате да предложите продукта или услугата си, не започвайте директно с това. Не рискувайте да изглеждате прекалено нетърпеливи.

Запомнете: най-важно е първо да осъществите връзка с човека, с когото се срещате и едва тогава да опитвате да му продадете нещо.

Източник: www.forbes.com

Прочетете още: 7 съвета за по-добър нетуъркинг