Вече основахте компания – а сега накъде?

Съоснователят на Harry’s за навигирането на следстартъпската фаза на вашия бизнес.

Harry’s започна с едно обикнвено желание: да предостави на мъжете страхотно бръснене на достъпна цена и марка, на която те да се доверят. В допълнение, имахме желание да им предоставим възможно най-доброто клиентско преживяване.

След шест години ние се разширихме в други категории и продукти отвъд бръсненето. Пренесохме Harry’s в големи търговски вериги на дребно като Target и Walmart. Вече не сме само марка за бръснене, която е ориентирана директно към клиента. Въпреки това все още често сме споменавани като онлайн клуб само за бръснене, който предлага ексклузивно и мъжки самобръсначки.

Ние еволюирахме като марка, но някои потребители все още ни възприемат като стария Harry’s. Как променяме това?

Трудно е фирмените години да се приравнят към човешките такива. Обаче след шест години мисля, че имаме основание да кажем, че сме излезли от първата фаза след основаване на фирма и сме навлезли в „следстартъпска“ фаза. Нашите предизвикателства сега са различни спрямо тези в първите ни дни. Все още ние имаме някои от същите предизвикателства наред с много повече.

Със сигурност, надраснахме първоначалната си визия за компанията и марката. Първоначалната ни мисия „да създаваме неща, които хората харесват все повече“ е валидна и в наши дни. Обаче тя се оформя по по-различен начин, отколкото първоначално сме си представяли.

Този етап предоставя класическо предизвикателство за позициониране, с което се сблъскват много компании.

Той може да бъде решен, след като преустановите нуждите си и сте честни, и ясни с клиентите си какво правите, и защо го правите. Разбираме, че това е по-лесно е да се каже, отколкото да се направи.

Ето какво научихме от нашия опит и това знание е полезно за всеки, който влиза в този етап от своя бизнес. Тези изводи могат да помогнат, както на новите, така и на съществуващите клиенти, за да разберат развитието на услугите / продуктите ви и мисията на вашата марка.

  • 1. Обърнете се към историята на вашата фирма – вашето „защо“

Докато растете, върнете се към причината, поради която сте стартирали компанията си. Може би това е било желанието ви да създадете компания, която да подкрепя местните общности или да намалява изхвърлянето на храна. Каквато и да е вашата мисия, продължавайте да я използвате при вземането на решения. При Harry’s ние се опитахме да подобрим процеса на ежедневната грижа и поддръжка на милиони мъже. Създадохме нови продуктови линии за коса, тяло и кожа, защото това са продуктите, които нашите клиенти поискаха директно. Например, ние се насочихме към продукти за коса, защото 43 877 от съществуващите ни клиенти поискаха продукти за грижа за коса, а 76 188 клиенти – продукти за стилизиране на косата. Възприемайки този подход, позиционирането ни стана по-лесно, като и имиджа на „Harry’s” се запази, докато нараствахме.

  • 2. Вашето съобщение към потребителите трябва да се развива заедно с вашата компания

Не спряхме да използваме нашия изпитан и истински маркетинг, но с нарастването си умишлено добавяхме съобщения, които чувствахме, че клиентите ни имат нужда да чуят. Спряхме се на две основни послания:

  1. ние сме холистична марка за грижа и поддръжка на мъжете (не само компания за самобръсначки)
  2.  използваме много канали: предлагаме пазаруване, както директно при нас, така и чрез масови продажби в Target и Walmart в цялата страна.

Дадохме на нашите партньори инструменти за търговия на дребно, за да уведомяват и ангажират съществуващите си клиенти, че Harry’s има присъствие в магазините им.

Изглежда очевидно, но точно определянето на тези послания и тяхното значение ни позволи да останем фокусирани.  Съответно успяхме да приспособим маркетинговата си стратегия и да разпределим подходящите ресурси за влияние, платени реклами в социални медии и други канали.

  • 3. Аргументирайте вашето „Защо“

Аргументирахме мотивите си пред нашите клиенти, когато вземахме ново и важно решение. Ето защо първата стъпка (обръщане към вашето “защо”) е от решаващо значение. Тя ви дава ясно разбиране за това, което задвижва вашите решения. От своя страна, това улеснява ясното съобщаване на тези решения на клиентите. Наскоро имахме чудесната, а също и толкова предизвикателна възможност да обявим планове си за сливането ни с Edgewell Personal Care. Това решение не беше взето лесно и беше най-правилното за нас. То ще ни позволи да ускорим мисията си да предоставим на клиентите страхотния продукт и марката, която заслужават, а дори и повече.

Като основатели, ние съобщихме това директно на нашите клиенти чрез имейл. В него припомнихме нашата история (“защо”) и как сливането с Edgewell ще ни позволи да продължим да заздравяваме мисията си.

Дори добавихме съобщение от мен и Анди, основателите на компанията, на началната страница на уеб сайта ни. Това е малка подробност, но смятаме, че има значение. По този начин позволяваме на нашите клиенти да запомнят защо съществуваме, а също така изграждаме по-силна и по-автентична връзка с нашата марка и продукт, докато се разрастваме.

Въпреки че „следстартъпската” фаза идва със своите борби, най-добре е да приемете тези предизвикателства. Наличието им означава, че вашата марка е достигнала ключовата фаза на експанзия. Ние все още сме изправени пред предизвикателства ни и нямаме всички отговори. Въпреки това, работим за по-добра комуникация в посока кои сме като компания. Очакваме с нетърпение да усъвършенстваме нашата развиваща се история на марката, докато растем.

Източник: www.entrepreneur.com