Последната самофинансираща се компания в Силициевата долина – втора част

Първа част

Автор: Michael Lauth, съосновател и главен изпълнителен директор, както и началник на всички клонове на iXsystems – от счетоводство до операции до продажби.

С течение на времето осъзнахме, че продаваме все повече и повече системи за съхранение на данни от трети страни. Видяхме това като нова възможност. Партнирахме си с няколко доставчици за Съхранение (storage), за да задоволим нуждите на нашите клиенти, но всеки път, когато го правихме, това ни водеше до главоболия и ни отваряше допълнително работа, за да можем да обслужим клиентите си спoред нашите стандарти. Тогава решението да разработим продуктова линия за Съхранение, която не само ще допълни нашите корпоративни сървъри, а и ще се интегрира напълно с тях.

През 2009 г. адаптирахме FreeNAS, безплатен софтуер с отворен код за Съхранение. Видяхме, че всяко тримесечие се появяват много компании за Съхранение, които се борят да се установят в своята ниша в море от конкуренти. Чудехме се как те веднага успяваха да овладеят хардуера, за да избегнат грешките в партньорството, които ние направихме преди години, като се има предвид, че хардуерът и софтуерът за Съхранение са наистина неразделни на ниво корпорация. Влязохме на пазара за Съхранение с необходимата хардуерна експертиза, капацитет и най-важното – приходи, което ни позволиха да развием нашата линия за Съхранение със свое собствено темпо.

Растeте, но като поставяте условията си.

Като нямате външен натиск от страна на корпоративните клиенти или акционери, каквито имат вашите конкуренти, можете свободно да определяте свои собствени приоритети и да начислявате цени за вашите продукти. Нашите клиенти постоянно ни дават обратна връзка как да освежаваме нашите продажбени и маркетингови подходи.

Елементите на единствената ни и най-стойностна стратегия са: честността, прозрачността и отговорния маркетинг. Репутацията ви трябва да означава всичко за вас. Спокойно и честно можем да кажем, че лоялността, която сме развили, е безценна.

И така, как може екипът ви да се развие по подобен начин? Ето нашите съвети за оставане в играта задълго:

• Обвържете опита си с всяка тенденция: Нашата индустрия е огнено кълбо от модни тенденции и може да бъде трудно да се разграничат истинските и стойностни от нетрайни тенденции. Анализирайте всяка нова тенденция по отношение на собствените си продукти, услуги и опит и наблюдавайте още по-внимателно тенденциите на клиентите. Някои актуални такива дори ще успеят да формализират нещата, които правите от години.

• Оценявайте личните взаимоотношения: Фирмите идват и си отиват, но вие ще поддържате връзка с много клиенти и колеги в продължение на десетилетия, независимо от това къде са те сега. Насърчавайте изграждането на взаимоотношения на всяко ниво във вашата компания, защото може отново да се срещнете с някого.

• Доверете се на инстинктите и колегите си: Няма договорни условия или система за кредитен рейтинг, които да могат да победят развитите с времето инстинкти, с които преценявате способността на отделните хора и компании. Вие познавате най-добре вашия бизнес, служители и клиенти.

Като погледна назад, не мисля, че ще променя нещо. Ние имаме нужда да бъдем в Силициевата долина заедно с водещи клиенти, продавачи и таланти и е гордост, че нашите клиенти осъзнават колко сме различни от нормата. Очакваме с нетърпение следващите 20 години в тази висококонкурентна индустрия без “пистата” за рисков капитал и нейните задвижващи принципи.

Източник: forbes.com