4 предположения, които вредят на бизнеса ви

Автор: Зак Нюман

Предложенията вредят на бизнеса. Ако останете слепи за причините, това няма да ви предпази от негативния ефект.

Като предприемач, вие посвещавате времето и енергията си на вашия бизнес, като давате пари за нови продукти и услуги. Ако сте като повечето визионери, вие сте упорити. Не обичате да ви казват какво да правите и може би не желаете да чувате, че не знаете какво всъщност не знаете.

Този начин на мислене създава риск от преднамерено невежество. Всъщност ако подложите под съмнение някои от нещата, в които вярвате, това може да направи бизнеса ви по-добър. Обмисляли ли сте да наемете консултант, да поискате честното мнение на служителите или да пуснете анкета сред потребителите?

Ето един кратък списък с разпространени грешни предположения. Опитайте се да разчупите начина си на мислене и да работите по-добре в бъдеще.

Предположение 1: Вие вече сте се доказал във вашата сфера на дейност

Един от бизнесите, които ръководя, е пицария, която работи вече 10 години в един град от около 5000 души. Преди няколко години, когато пазарувах наблизо, се запознах със собственичката на магазина и споменах собствения си бизнес. “Никога не съм чувал за това място”, отвърна тя. “Къде се намира?”
Заведох я до вратата на магазина и ѝ показах ресторанта.

Бях предположил, че всички в града бяха чували за пицарията ми. Това беше добро напомняне да продължа да се опитвам да изпъкна, дори и конкуренцията да не е голяма. Продажбите ви могат да страдат от неизвестността ви, дори и да не го осъзнавате.

Предположение 2: Вие сте най-добрите

Все още не съм срещнал предприемач, който да не вярва, че продуктът му е най-добрият. Аз не съм изключение и “знам”, че моят бизнес е превъзходен. Предполагам, че вие ще кажете същото за вашата компания. В това обаче има един огромен проблем – явно мислите, че вършите всичко по перфектен начин и няма какво да подобрите.

Има голям шанс обаче да не можете сами да прецените както трябва. И е малко вероятно сами да разберете и да поправите нещата, които не вършите правилно. Все едно да се опитвате да сте безпристрастни, когато става дума за децата ви. Доверете се на някой квалифициран външен човек. Влезте в този разговор с отворено съзнание. Дайте най-доброто от себе си, за да не мислите и говорите отбранително. Вместо това опитайте се да разширите перспективата си, за да можете да вземате правилните решения, когато истината не е лесна за приемане.

Предположение 3: Всички във вашата организация са толкова ангажирани с нея, колкото сте и вие

Няма съмнение, че вашата визия за бъдещето си е лично ваша. Може би вярвате, че вашите служители трябва да се интересуват от успеха на компанията толкова силно, колкото се интересувате вие. Тази комбинация може да има негативен ефект.

Членовете на вашия екип може да се интересуват много от работата, която вършите заедно, но никога не биха направили същите жертви като вас, за да постигнат вашата визия. Не натоварвайте персонала си с такива очаквания. Вместо това съобразете вашата визия с тяхната. Разберете какво значи за тях компанията. Виждат ли възможност за развитие и напредък? Задоволява ли ги работата? Открийте общите си цели и ги обединете. Така ще откриете служители, които ще минат за вас и за компанията ви и през тухлена стена, ако се наложи.

Предположение 4: Трябва да работите за всички

Когато се опитвате да работите за всички, може да се окаже, че не работите за никого. Ще станете незаменими за клиентите и ще имате верни почитатели, ако сте много конкретни за това на кого искате да сте полезни със съществуването си. Така компанията ви ще привлече и хора, които са извън границите на поставената цел. Мислете за тях като за бонус, но никога не забравяйте кои са хората, за които сте си поставили цел да работите. Когато стесните фокуса си, рекламите ви ще станат по-специфични. Продуктите ви ще станат по полезни. Бизнесът ви ще бъде по-успешен.

Източник: www.entrepreneur.com

Прочетете още: 5 начина, по които лошото лидерство пречи на бизнеса ви