Защо презентаторите на Apple не говорят повече от 10 минути

Мозъкът се уморява лесно. Това обяснява начина, по който Apple провежда представянията на новите си продукти. Според невронауката, за да е интересна една презентация, трябва да има постоянна промяна. Но колко често трябва да се случва тази промяна?

Отговорът е 10 минути!

Невролозите казват, че мозъкът има вграден хронометър, който се изключва около десетата минута. В разговора ми с молекулярния биолог от Медицинския университет на Вашингтон Джон Медина, той цитира проучване, според което хората губят интерес към презентацията след първите 10 минути. “Мозъкът изглежда взема решение съобразено с някаква упорит времеви модел. Без съмнение това е повлияно от гените и културата”, казва той. “Този факт предполага определен начин, по който да се изнасят презентациите: Намерете начин да хванете и да задържите вниманието на публиката за определен период от време.”

Медина и останалите невролози смятат, че един говорител може да ангажира наново публиката на всеки 10 минути, ако предложи промяна. Промяната може да включва видео, история, демонстрация и т.н.

На събитието на Apple на 12 септември, компанията представи най-новия Apple Watch (четвърта версия) и следващото поколение iPhone. Както правят във всяка голяма презентация на продукт, мениджърите на Apple ангажираха наново публиката на всеки 10 минути. Предлагаха промяна под формата на нови гласове.

Нов представител на Apple на всеки 10 минути

В първите 60 минути от събитието на Apple на 12 септември, публиката изслуша 10 говорители (включително главният дизайнер Джони Айви, чийто глас беше записан на видео и описваше новия Apple Watch). И никой не говори повече от 10 минути. Ето как се случи това:

  • Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук излезе на сцената и отдели 5 минути, за да запознае публиката с най-новата информация за продуктите, както и да представи двете теми на събитието: Apple Watch и новият iPhone.
  • След 5 минути Кук представи главния оперативен директор на Apple Джеф Уилямс, който говори за новите Apple Watch.
  • Две минути по-късно, Уилямс пусна видео, което показва дизайна на новия часовник. Това видео нулира “вътрешния хронометър” на публиката.
  • Уилямс отново се качи на сцената и говори най-дълго без прекъсване от всички останали говорители – 12 минути. На него обаче му се наложи да спира речта си често, тъй като беше прекъснат от аплодисменти 12 пъти. Неговата част вероятно беше предвидена за 10 минути или по-малко.
  • Уилям представи друг говорител – Ивор Бенджамин, президент на Американската асоциация за сърдечно здраве. Той говори за новото здравно приложение на часовника – електроенцефалограма, която измерва сърдечния ритъм.
  • Уиляма презентира 4 минути и пусна ново видео. В него чухме гласа на главния дизайнер Джон Айви.
  • Видеото приключи две минути по-късно. Уилямс приключи тази част от презентацията и отстъпи мястото отново на Тим Кук.

През първите 30 минути публиката гледа три видеа и чу четири различни гласа.

Оставащите 90 минути протекоха по същия начин. Никой от говорителите не остана на сцената повече от 10 минути.

Маркетинг директорът Фил Шилер се зае с презентацията на новия iPhone. Той говори точно 10 минути, преди да представи Кайан Дранс – продуктовия директор на iPhone. Тя демонстрира как подобрената графика ще ускори развитието на игри и приложения. Заедно с нея на сцената излязоха и трима създатели на приложения, които също бяха довели геймъри и гости. Само за 15 минути, публиката видя девет души на сцената.

Запомнете, мозъкът се отегчава лесно. Дръжте слушателите си ангажирани, като представяте различни неща. Ако представяте идеята си пред инвеститори, доведете други членове на екипа ви или клиенти. Ако изнасяте соло презентация, добавете видео, за да нулирате “вътрешния хронометър” на слушателите си.

Преди всичко, придържайте се към правилото за 10-те минути, за да задържите вниманието на слушателите си. Не давайте на слушателите си шанс да се отегчат.

Източник: www.inc.com