Основните 4 причини за провала на едно мобилно приложение

Излишно е да казваме, че мобилните приложения са станали неразделна част от нашето ежедневие. Не е изненада, че големите корпорации и малките стартиращи компании са поставили развитието на едно такова приложение в центъра на бизнеса си.

Според Statista има повече от 2,2 милиона мобилни приложения, достъпни за потребителите на iOS, и повече от 2,1 милиона на пазара за потребители на Android.

Друг доклад, публикуван от App Annie, установи, че средностатистическият собственик на смартфон използва средно 30 приложения всеки месец и 9 на ден. Същевременно, повечето потребители прекарват много повече от два часа всеки ден в своите приложения.

Уви, не всички приложения могат да бъдат успешни.

Всъщност, има много голям шанс вашите да не успеят да генерират покупки и / или достатъчно изтегляния. В крайна сметка, докато има милиони приложения, средностатистическият потребител използва само малка част от тях. Ако не сте внимателни, дори най-добре проектираното предложение ще остане незабелязано, особено ако приложението ви попада в следните 4 фатални категории.

1. Приложението не решава действителен проблем.

Без съмнение, основната причина, поради която всяко мобилно приложение не успява да направи впечатление след старта е, ако то не успее да реши действителен проблем. Дори приложенията за игри решават проблем на своите потребители, като осигуряват желаното от тях забавление.

Джон Села, разработчикът на приложения, споделя в The Next Web:

„За да определите дали концепцията за мобилното ви приложение ще задоволи реалната потребност на потребителите, не забравяйте да зададете на себе си и на своя екип следните въпроси:

  • Тази аудитория има ли нужда от мобилно приложение?

  • Дали тази група хора ще може да получи повече добавена стойност от нашето приложение, отколкото може да получи от някъде другаде понастоящем?

  • Можем ли да повлияем на клиентите да изтеглят това приложение? “

В крайна сметка, трябва да се потопите дълбоко в проблемите, пред които е изправена целевата ви аудитория. Помислете как можете да дигитализирате реални решения или да подобрите други приложения. Използвайте социални медии, фокус групи и други ресурси, за да идентифицирате най-важните места на болка на вашата ниша. По този начин ще успеете по-добре да разберете, какво търси вашата целева аудитория.

2. Ограничавате потенциалната си аудитория.

Въпреки че правилното насочване е от решаващо значение за успеха на приложението, това не означава, че трябва да се ограничавате само с местна аудитория. Последната итерация на доклада за индекс на ефективността на AppsFlyer обхващаща информация за 20 милиарда инсталирани приложения, които компанията проследява през втората половина на 2018 г. Докладът отбелязва, че „регионът Африка / Близкия Изток показа значителен растеж, отразявайки неговото продължаващо икономическо развитие. Там броят на собствениците на смартфони се увеличва с бърза скорост. Поради тази причина и регионът представлява плодородна почва за търговците, които се борят да привличат и задържат нови клиенти. “

Като допълнително доказателство за това, доклад на Newzoo класира страни като Нигерия, Иран и Южна Африка сред първите 30 в света по брой потребители на смартфони.

Добре е да разгледате пазарния потенциал на приложението си по целия свят. Само имайте предвид, че проблемите, с които се сблъскват вашите местни потребители, могат да бъдат приложими в чужбина. В някои случаи, само с малко настройване, вашата концепция би могла да е още по-привлекателна за пазар с по-малка конкуренция. Например, китайският разработчик на приложения, Cheetah Mobile, постигна повече от 450 милиона изтегляния, като се съсредоточи върху по-малко наситените пазари извън своята страна.

3. Не сте инвестирали в маркетинг.

Вашето ново мобилно приложение ще се изправи пред голяма конкуренция. Не можете да очаквате да имате успех за един ден. Нужно е да отделите част от бюджета си за реклама. Така ще осигурите реализирането на маркетинговата стратегия по време на разработването на приложението, както и по време на неговото пускане. Използвайте тази стратегия, за да информирате за стойността му и за уникалните му функции. Може да използвате положителните отзиви за вашите маркетингови материали като част от вашето бета тестване. Също така може да предоставите специални оферти или достъп до първокласно съдържание на вашите първи потребители. Така ще спомогнете за изграждането на първоначална потребителска база.

Ще са ви необходими кампании в социалните медии, достигане до технологични блогове и платена реклама, за да си гарантирате успешното стартиране. Когато инвестирате в маркетинг в началото, е по-вероятно да се класирате като най-изтегляното приложение в деня на стартирането му. Впоследствие може да стимулирате органични изтегляния от заинтересовани потребители, които дори не са видели рекламите ви.

4. Нямате план за осигуряване на приходи.

Приложението ви трябва да прави пари. Без някакъв източник на доходи, няма да разполагате с необходимите ресурси, за да правите актуализации, които да стимулират потребителите ви да се връщат към вашето мобилно приложение. За щастие, има много възможности за осигуряване на приходи от приложението ви, освен досадните изскачащи реклами или продажба на собствени продукти или услуги.

„Freemium“ приложения като Dropbox са особено успешни. Потребителите могат да изтеглят базовото приложение безплатно. Обаче е нужно да заплатят, за да могат да избират допълнителни функции. Това дава възможност на потребителите да изпробват основните функции на приложението и сами да решат дали допълнителното съдържание си струва инвестицията им.
Ще изминете дълъг път в изграждането на лоялна аудитория. Това ще включва и елиминирането на грешки при предоставянето на непрекъснати актуализации, с които да ангажирате потребителите на приложението ви.

Oбърнете внимание на тези често срещани клопки преди да стартирате новото си мобилно приложение. Така ще бъдете по-добре подготвени и ще имате въздействие върху пазара!

Автор: Дженифър Спенсър за Inc.com