Как да спечелите и да задържите уважението на служителите си

Автор: Лукас Милър

И преди съм казвал, че най-важното умение, за да постигнете успех в бизнеса и в живота, е лидерството. Лидерството е ключът за увеличаване на продуктивността, увеличаване на оценката на организацията ви и променянето на живота на хората, за които отговаряте. Но ефективен лидер не се става изведнъж.

Трябва да заслужите уважението на служителите.

Това не става като само дойдете и кажете: “Хей, аз съм вашият лидер. Слушайте ме!”

Трябва да го заслужите. И когато го заслужите, трябва да го задържите. Но как да направите това?

Бъдете отдадени на целите си

Успешните предприемачи винаги са много отдадени на това, което вършат. Вземете Марк Зукърбърг, например. Ето какво казва той по въпроса:

“Открийте нещото, което ви е най-на сърце. Една от основните идеи зад създаването на Facebook е, че ако хората имат повече достъп до информацията и са по-свързани, това ще направи света по-добър. Хората ще се разбират по-добре, ще имат повече емпатия. Това е идеята, която ме ръководи. В най-трудните дни, това е нещото, което ме мотивира.”

Въпреки това не е достатъчно само страстно да обичаш нещо. Бъдете сигурни, че предавате тази страст на служителите, които ръководите. Така ще спечелите и ще задържите уважението им. Ще можете да сте на едно мнение с екипа си. А екип, в който няма разделения, е ефективен.

Водете, като служите

Ако погледнете добрите лидери, ще видите, че винаги се опитват да променят хората под себе си към по-добро. Искат за тях да имат по-добър живот. Без значение какъв е бизнес моделът ви, вие служите. Вие запълвате някаква нужда или решавате проблем. И ако сте готови да направите това, всички под вас също ще са готови.

Заслужете уважението, като работите здраво.

Бъдете готови за промяна

Сет Годин е основавал няколко компании, променял е лицето на книгоиздаването многократно, световно известен оратор е. Срещал се е и е разговарял с лидери от много различни индустрии по целия свят. И в райна сметка е открил един важен урок: общото между добрите лидери е, че са готови да се променят и да правят нещата по-добри.

Това означава да сте отворени за предложения и критики.

Има обаче и още нещо. Годин посочва, че добрите лидери не се опитват да задоволят желанията на всички. Да сте отворени за предложения не значи, че трябва да пожертвате целите си. Не означава да правите контрапродуктивни стъпки, просто за да зарадвате хората.

Гъвкавата нагласа и склонността да изслушвате служителите си ви правят по-добър лидер. Както казва предприемачът Гари Вайнерчук: “Лидерите трябва да слушат и да дават право на служителите си да стават също лидери, за да поемат отговорността за свършената от тях работа.”

Никой не знае всичко, дори вие. Трябва да се обградите с хора, които допълват силните ви страни и заздравяват слабостите. Слушайте ги и така ще спечелите и ще задържите уважението им.

Поемайте отговорност

В Дивия запад, в игрите на покер, за да се знае кой раздава картите, се е поставял нож пред него. Ако някой от играчите не е искал да носи отговорността за раздаването на картите, предавал ножа на следващия играч.

Хари С. Труман е знаел тази традиция, затова на бюрото му е имало табела с надпис “Ножът спира тук”.

Стив Джобс е известен с това. Искал е да поеме отговорността за всичко, което се случва с продуктите на Apple. Следял е целият процес и резултатите в една от най-бързо променящите се компании на всички времена. Поел е отговорността и в резултат на това Apple промениха света.

Когато сте на лидерска позиция, можете да спечелите и да задържите уважението, като кажете същото, като Труман и Джобс: Ножът спира тук. Вие сте отговорни за всичко, което става под вас.

Уважението е спечелено

Добрият лидер печели уважението на подчинените си. Ако следвате тези съвети, ще можете да изведете компанията и хората под вас до нови висоти. Ще вдъхновявате тези, които работят за вас и с вас, да стават истински лидери. Ще променяте животи по начини, които не сте подозирали.

Направете тази стъпка днес и ще видите положителна промяна утре. Ще се радвате, че сте го направили.

Източник: www.entrepreneur.com