Тенденции при социалните мрежи в помощ на стартъпите

Социалните мрежи бяха, а и все още са, най-добрият канал, чрез който да промотирате стартъпа си, да привлечете вниманието към нов бранд и да излезете на пазара. Европейските стартъпи ги използват като път към публиката, а съответно като път към успеха, още от самото им начало. Използват ги също така да създадат общност около проекта си. И ако продуктът е актуален за днешната действителност, социалните мрежи могат да ви помогнат да постигнете успеха по-бързо, отколкото традиционното рекламиране.

Трябва да имате продукт, който задоволява някаква нужда или дава решение на проблем. Хората, които ползват интернет и социалните мрежи, винаги търсят нещо, което да задоволи някаква тяхна необходимост. Най-вероятно ще се доверят на компании и брандове, които създават персонализирани съобщения и които са готови активно да общуват с тях.

Силата на социалните мрежи

Знаем, че поне 44% от населението на света ползва социалните мрежи. Това е огромно число, като се има предвид колко нови са социалните мрежи на фона на дигиталните комуникации и самия интернет.

Социалните мрежи обаче са една вселена, която постоянно се мени. И за да успявате в тази вселена, трябва да сте наясно с тенденциите и с развитието ѝ. Ако имате европейски стартъп или планирате да започнете маркетинговата си кампания за такъв, ви предлагаме списък на най-важните трендове за следващата година. Ето го и него:

1. Създайте персонализиран поток на информацията в Instagram

Социалните мрежи са посветени на комуникацията и индивидуализма. Хората споделят живота си, радостите си, тегобите си. Те очакват да се свържат активно с хората, към които отправят съобщенията си. По тази логика ще оценят по-високо бранд, който персонализира потока си на информация и създава актуални и конкретни публикации.

Добър пример за това е Lelograms – стартъп, който се възползва от възможностите на Instagram. Те имат персонализиран поток, в който публикациите се показват в различни цветове. Това изглежда зашеметяващо, но същевременно професионално и изчистено.

Ако ги откриете в Instagram ще забележите, че всяка група изображения има различен фон. Обърнете внимание на привлекателните, персонализирани и вдъхновяващи цветове, които са избрали да споделят с публиката си.

2. Поддържайте връзка с вашата общност, като създадете група във Facebook

Групите във Facebook също са отличен начин да промотирате своя стартъп. В тях хората имат общи интереси, обединяват се, споделят информация и обсъждат различни теми и проблеми.

За да сте в крак с тренда, имате две опции:

  • Да създадете собствена група
  • Да потърсите свързана група и да влезете в контакт с членовете ѝ

Когато публикувате в групите на други хора се очаква да следвате техните правила. По тази причина създаването на ваша група може да е по-добрият вариант в дългосрочен план. Такава е тактиката на много компании днес. Още повече, че хората във вашата група са и вашата основна публика, когато става дума за маркетинг. Защо? Присъединявайки се към групата, те ви дават знак, че се интересуват от вашата компания. Затова и са по-ценни от която и да е друга група.

Ако ви трябва пример, погледнете групата на компанията Bannersnack. Почитателите ѝ имат достъп до информация за приложението, както и до новини, свързани с него. Могат да следят най-новите трендове в дизайна и да получават информация за сайтове, които бих били интересни за тях.

А защо групи във Facebook?

1 милиард хора от целия свят вече използват Facebook и групите. Собствениците на бизнес могат моментално да създават групи и да ги промотират сред други подобни общности.

3. Създавайте вертикално съдържание

На 20 юни Instagram пуснаха видео платформата си, която трябваше да е лесна за използване от мобилни устройства. И тя е точно такава. За разлика от други подобни платформи като YouTube, IGTV е предназначена за вертикално видео съдържание. Това е съдържанието, което е най-удобно за потребителите на мобилни устройства. Повечето хора четат, играят и гледат видео вертикално на устройствата си. Това е естествената позиция на смартфона или таблета.

Кой използва IGTV?

Има много компании, които вече са създали IGTV акаунтите си. Те постоянно предлагат ново съдържание на потребителите. Една от тези компании е SocialBakers. Те са големи привърженици на този комуникационен канал и го използват още от първия му ден.

4. Създавайте съдържание специално за Linkedin

Linkedin е социална мрежа, която е станала много популярна през последните години сред професионалистите, рекрутърите и компаниите. Добре е да знаете, че можете да използвате този канал и за маркетинг. Получавате моментален достъп до една общност от свързани помежду си хора. Така имате възможност, в зависимост от това, което им предлагате, да изградите отдадена и заинтересована социална група.

Влад Калус, съосновател на Planable, казва, че се фокусира предимно на Linkedin за маркетинговата си стратегия. Така успява да се свърже с повече от 3000 души месечно.

Той казва: “Linkedin е най-добрия канал за вас, ако сте на B2B пазара. В Източна Европа липсват експерти в това поле. Точно затова, ако се опитвате да продадете продукта си в този регион, ще имате голям успех за кратко време. Няма да срещнете почти никаква конкуренция.

Автор: Робърт Катай

Източник: www.entrepreneur.com