За да постигнете успех в бизнеса е нужно да имате стартъп начин на мислене

Стартъпите се създават с потенциал за скалируемост.

Те са създадени за търсене и валидиране на скалируем бизнес модел по начин, който може да окаже голямо влияние върху пазара. Дори те повлияват върху традиционния начин, по който се решават проблемите.

Иновациите, пробивът и скалирумеостта на един стартъп са нещата, които ги оразличават от малкия бизнес.

По-важното е защо те не могат да бъдат третирани или изградени като малък бизнес или подверсия на голяма компания. Например, малките предприятия са създадени, за да генерират печалба и да осигурят местен пазарен дял. Те също имат потенциал да прераснат в големи компании. Обаче движещата сила за техния растеж е националната и международната експанзия чрез по-големи екипи, канали за доставка, производство и дистрибуция.

Когато WhatsApp беше придобит за повече от 19 милиарда долара, той имаше само 55 служители. Instagram, YouTube, Viber, Skype и Tumblr имаха съответно 13, 65, 50, 911 и 178 служители.

Технологията е стимулираща и е основната причината стартъпите да могат да се мащабират толкова бързо с повтарящ се бизнес модел и малко съотношение между потребител-служител, за разлика от малкия бизнес.

Например, сертифицирани счетоводители управляват малък бизнес, а сърцевината на тяхната услуга се предоставя от тях или техния екип. Въпреки че технологията им помага да свършат работата си или да спестят време за повтарящи се задачи, те не могат да обслужват клиент без да инвестират време за преразглеждане и попълване на данъчните си декларации.

От друга страна, стартъпи като TurboTax създадоха скалируема платформа, която им позволява да обслужват стотици хиляди хора без да се нуждаят от същия брой доставчици на услуги. Скалируемият бизнес модел, задвижван от технологията, даде възможност на този стартъп да се развива с бързи темпове. Малък или среден бизнес обаче не може да се случи без инвестиране в много ресурси.

За щастие, бяха въведени няколко методологии за стартиране и разработване на продукти, които предоставят на предприемачите рамки за облекчаване на риска от неуспех и увеличаване на предсказуемостта на успеха при стартиране. В същото време те минимизират разходите, независимо дали става дума за време или пари. Много от тези практики могат да се приложат и за стартиране, и развитие на малки предприятия.
Ето два подхода, чрез които един стартъп начин на мислене за развитие може да ви помогне да стартирате малък бизнес на по-здрави основи.

1. Използвайте съществуващите ресурси.

За разлика от малкия бизнес, който обикновено се основава на доказани модели, стартиращите компании се основават на повтарящ се и скалируем бизнес модел. Като такава и след кризата с .com, която доведе до големи провали поради стартиращите компании, инвестирали стотици милиони долари при предположението, че техните бизнес модели са валидирани. След тези провали бяха въведени няколко принципа, които да помогнат на стартиращите компании да облекчат риска, да утвърдят бързо идеите си и да се изградят в отговор на търсенето, вместо това да става на базата на неточни прогнози.

Agile методологията за развитие предполага прилагането на итеративен процес, който започва с валидиране на нуждите и очакванията на клиентите чрез качествени интервюта.

Те са последвани от малки и бързи стартиращи версии на продуктите, за да се тества непрекъснато количеството, вместо да се инвестират време и пари за изграждане на напреднал продукт. По този начин се избягва риска никой да не се нуждае от конкретната функционалност на продукта или да не иска да го използва по начина, по който първоначално и хипотетично е бил създаден.

В нашия пример по-горе по-добре е предприемачът да не тества, дали хората са готови да се доверят на данъчен софтуер. Работа би свършила опростена целева страница, от която потребителите ще бъдат подканени да подадат данъчната си информация. Те ще мислят, че декларациите им ще бъдат обработени автоматично, а в действителност, основателят на фирмата ще пуска ръчно числата от backend-a и след това ще изпраща отчета. Това е пример за MVP (most valuable player), който може да бъде изпълнен бързо и евтино, като същевременно предоставя ценна информация за нуждите и очакванията на клиента.

Как това е приложимо за малкия бизнес?

Повечето собственици на малък бизнес не успяват да стартират поради липса на пари. Изпълнението често се забавя, докато замисленият бизнес се създаде до съвършенство, независимо дали става въпрос за ресторант, автомивка, логистична компания или фризьорски салон. Приемането на строен подход за стартиране на малък бизнес води до оставяне на най-големите разходи за последно, използване на съществуващите ресурси и фокусиране върху извършена работата. В случая с ресторанта, може да се използва собствена кухня и превозно средство за доставка. Започнете бизнес с автомивка при поискване, преди да закупите цялото скъпо оборудване и да наемете търговско пространство. Следвайте същия подход, за да стартирате фризьорски салон или логистична компания.
Амбициозните предприемачи разбират факта, че може да се наложи да започнат от нула. Истинските предприемачи започват под нулата.

2. Първо продайте, тогава изграждайте продукта / услугата си.

Често се смята, че продуктът трябва да е достатъчно добър или уникален, за да съществува бизнесът. Истината е, че там, където предприемачите леят кръв, пот и сълзи, за да се изгради продукт до съвършенство днес, той често се оценява като посредствен след няколко месеца. Идеята за изграждане на перфектна версия на продукта или услугата, преди да я предложите за покупка, е погрешна.

Основателите могат значително да намалят бизнес риска чрез комбиниране на принципите на Agile, споделени по-горе, с предпродажбите. По този начин продуктът / услугата ще се изграждат с по-голяма сигурност в отговор на търсенето.
Изследователи и консултанти установиха, че компаниите, които предпродават своите продукти, достигат над средните проценти при привличане и задържане на клиенти – съответно от 40-50 % до 80-90 %.

Няколко маркетингови кампании могат да ви помогнат да изпълните стратегия за предварителна продажба без значение от продукта.

Въпреки това, потенциалните клиенти ще инвестират във вас, тъй като продавате обещание. Следователно, да се срещнете с идеалните си купувачи и ще покажете своята страст и сериозност в допълнение към тестове или прототип, е пример за това как ще бъдете най-ефективни при предварителното представяне на идеята си. Пол Греъм, инвеститор и съосновател на Y-Combinator, веднъж каза: „По-добре е да имаш 100 души, които те обичат, отколкото милион души, които просто приличат на теб.“ Намерете своите 100 верни почитателя, дори ако е необходимо да се срещнете поотделно с всеки един от тях. Тези фенове ще ви помогнат да изградите по-добра версия на вашия продукт, ще ви предоставят препоръки и ще канят други потенциални клиенти да купуват от вас.

Финансирането на бизнес отдавна се счита за единственото гориво за иницииране и растеж на бизнеса. Вече не е. В днешно време сериозните предприемачи могат да стартират малки фирми и стартъпи, като се съсредоточат върху това да свършат работата на клиентите си или да решат проблеми чрез използване на съществуващи ресурси и предварително представяне на идеята си.

Автор: Абдо Риани за www.entrepreneur.com

Ако искате да станете богати, поръчайте си книгата “Ангел” на Джейсън Каланис!